رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی:

خبرگزاری پانا میزان درک دانش آموزان از رسانه را بالا می برد

ارومیه (پانا) – رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی گفت دانش آموزان با حضور در دوره های خبرگزاری پانا و آشنایی با مفاهیم رسانه ای، درک خود از رسانه را افزایش می دهند.

کد مطلب: ۱۱۷۸۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا میزان درک دانش آموزان از رسانه را بالا می برد

حسین عباس زاده در دوره آموزشی خبرگزاری پانا که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور دانش آموزان از سراسر استان برگزار شد، به اهمیت دوره های آموزشی خبرگزاری پانا اشاره کرد و گفت: جامعه امروزی به صورت مستقیم با انواع رسانه ها و برنامه های مختلف آن ها روبه رو است، درک صحیح از وضعیت موجود و اطمینان از صحت اطلاعات این رسانه ها یکی از چالش های مهم به حساب می آید که خبرگزاری پانا می تواند این خلاء را برای دانش آموزان پر کند.

وی ادامه داد: دانش آموزان می توانند با حضور در دوره های آموزشی پانا و همچنین حضور فیزیکی در خبرگزاری، با مفاهیم کلی و جزئی رسانه آشنا شده و برای هم نوعان خود نیز انتقال دهند.

رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان گفت: دانش‌آموزان نیز در این پروسه نیاز به یک بسته اطلاعاتی بیشتر و پایه ای تر دارند که انتقال و آموزش این موضوع بر عهده سازمان دانش آموزی و خبرگزاری پانا بوده و برگزاری دوره های آموزشی و پیگیری دانش آموزان در بحث های تخصصی رسانه راه تحقق آن به حساب می آید.

عباس زاده با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان آذربایجان غربی برای برنامه‌های خبرگزاری پانا، گفت: طرح شعبه‌های مدرسه ای خبرگزاری پانا برای اولین بار در سطح کشور توسط سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی و در 50 شعبه استان اجرا شد که پس از آن در سطح کشور نیز این شعبات ایجاد شدند. سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی در یک برنامه ریزی مدون برای تحقق شعار هر مدرسه یک خبرگزاری در حال فعالیت است و این برنامه با اولویت مناطق محروم با پایان پاندمی و شروع حضوری کلاس ها اجرایی خواهد شد.

رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی گفت: دانش‌آموزانی که در دوره‌های آموزشی حضور دارند باید در مدارس خودشان زیرشاخه‌های خبرنگاری را ایجاد کنند و افراد علاقه‌مند و با استعداد در زمینه خبرنگاری و حتی عکاسی را با راهنمایی‌های مدیر، معاون و مربی پرورشی مدرسه شناسایی کرده و اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

عباس زاده افزود: امکانات و فضای لازم برای بهره مندی همه دانش آموزان علاقه مند به مباحث خبرنگاری در سازمان دانش آموزی استان فراهم است و شهرستان ها و مناطق با برنامه ریزی می توانند دوره های آموزشی مختلف را برگزار نمایند و این موضوع مورد حمایت آموزش و پرورش استان و سازمان دانش آموزی نیز قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار