۱۷هزار نفر مبتلا به کرونا در اردبیل در خانه ها قرنطینه شده اند

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد در پیک چهارم کرونا ۵۸۰نفر در بیمارستان ها بستری شده اند و بیش از ۱۷هزار نفربا تست مثبت در خانه های خود قرنطینه شده اند.

کد مطلب: ۱۱۷۸۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
۱۷هزار نفر مبتلا به کرونا در اردبیل در خانه ها قرنطینه شده اند

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی اظهار کرد: برای کاهش این میزان ابتلا باید مردم احساس مسوولیت کرده با مسوولان و دستگاه های متولی همکاری لازم را داشته باشند.

او با بیان اینکه افراد قرنطینه شده باید حمایت شوند، افزود: خانواده ها نیز باید مبتلایان را تحت نظر داشته باشند تا حداقل ۱۴ روز از خانه بیرون نیایند تا دوران نقاهتشان طی شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: اگر افرادی که ناقل هستند احساس مسوولیت نکنند قطعا قطع زنجیره کرونا به سختی اتفاق می افتد، چرا که در تمام استان های کشور وضعیت به رنگ قرمز در آمده است.

فرمانده قرارگاه شهید سلیمانی با اشاره به اینکه از اول سال با همه شهرستان ها ارتباط بصورت ویدئو کنفرانس با فرمانداری ها برقرار می شود، گفت: تذکرات لازم به مسوولان شهرستانی داده شده و همه در راستای کاهش آمار مبتلایان تلاش می کنند.

بهنام جو ادامه داد: با بهره گیری از تمام ظرفیت ها اعم از پایگاه های مقاومت، هلال احمر و مراکز بهداشتی به کمک مردم خواهیم رفت و امیدواریم مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه همه باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک در همه جا برای مردم و مسوولان ضروری است و آگاهی دهی به مردم نیز از سوی رسانه ها انجام می شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: اجتناب از حضور در دوره همی ها، افطاری ها، مراسم ترحیم و نقاطی که با تراکم جمعیتی روبروست در دستور کار قرار گیرد تا شاهد کاهش بستری ها در بیمارستان ها شویم.

بهنام جو گفت: با رعایت مردم و احساس تکلیف همگانی در آینده نزدیک، شاهد تغییر وضعیت کرونا در استان از رنگ قرمز به نارنجی و از نارنجی به زرد و زرد به آبی و سفید خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار