حاجی میرزایی: پرونده استخدام معلمان غیر رسمی بهار امسال بسته می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت با جذب ۳۳ هزار معلم غیررسمی در بهار امسال پرونده ۸۸ هزار معلم غیر رسمی مشمول استخدام در آموزش و پرورش پس از سال‌ها بسته خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: پرونده استخدام معلمان غیر رسمی بهار امسال بسته می‌شود

به گزارش صدا و سیما، محسن حاجی میرزایی گفت: از ۸۸ هزار معلم غیررسمی مشمول استخدام بیش از ۵۵ هزار نفر تعیین تکلیف شده اند و مجوز استخدام ۳۳ هزار معلم باقی مانده نیز به زودی از سازمان اداری و استخدامی اخذ و تکلیف استخدام این معلمان نیز مشخص خواهد شد.

وی به درخواست‌های مکرر معلمان غیررسمی برای استخدام در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست و همه معلمان غیر رسمی و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها نباید انتظار استخدام در این وزارتخانه را داشته باشند و تنها معلمان مشمول استخدام و پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸ می‌توانند در این وزارتخانه مشغول به کار شوند.

وزیر آموزش و پرورش به استخدام نهضتی‌های تک دوره قبل از سال ۹۲ که در آزمون استخدامی پارسال نیز پذیرفته شده اند اشاره کرد و گفت: ما در برابر کسانی که براساس مصوبه مجلس واجد شرایط تعریف شده اند، مسؤول هستیم و اگر کسی واجد شرایط نیست نمی‌تواند ادعای استخدام هم داشته باشد.

حاجی میرزایی افزود: اگر کسی هست که شرایط استخدام براساس قانون را دارد، ولی تاکنون استخدام نشده اعلام کند تا موضوع را بررسی کنیم، ولی خارج از قانون نمی‌توانیم عمل کنیم.

وی درباره پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز گفت: ما دو برابر ظرفیت پذیرش را به عنوان قبولی اعلام کرده ایم که نصفی از این تعداد براساس مصاحبه و گزینش پذیرفته خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما به تعداد نیازمان معلم استخدام خواهیم کرد نه به تعداد درخواست متقاضیان استخدام در این وزارت خانه.

حاجی میرزایی درباره بلاتکلیفی بازنشستگی ۵۰ هزار معلم دانش آموخته دانشسرا نیز گفت: با دیوان عدالت اداری در این باره مکاتبه کرده ایم و مجلس هم با مصوبه‌ای در حال حل این مشکل است.

وی به رتبه بندی معلمان در سال جدید نیز اشاره کرد و گفت: لایحه رتبه بندی معلمان را دولت یک ماه پیش به مجلس ارائه کرده، ولی تاکنون این لایحه از طرف مجلس اعلام وصول نشده است، اما هر زمانی که این لایحه بررسی و تصویب شود، ملاک رتبه بندی معلمان از فروردین ۱۴۰۰ خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار