درخشش دو انیمیشن نامزد اسکار در جوایز آنی ۲۰۲۱

تهران (پانا) - چهل و هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز آنی به برترین انیمیشن‌های سال به شکل مجازی برگزار شد و «روح» و «وولف‌واکرز»، دو انیمیشن نامزد اسکار بیشترین تعداد جایزه را از آن خود کردند.

کد مطلب: ۱۱۷۸۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دو انیمیشن نامزد اسکار در جوایز آنی ۲۰۲۱

انیمیشن بلند داستانی «روح» به کارگردانی پیت داکتر محصول پیکسار که تقریبا تمام جوایز مهم فصل جایزه‌های سینمایی را برده، در هفت رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین موسیقی و بهترین فیلمنامه برنده جوایز معتبر آنی شد. «روح» یکی از پنج نامزد نهایی نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار در رشته بهترین انیمیشن بلند سینمایی است و به احتمال فراوان برنده نهایی هم خواهد بود.

دیگر برنده بزرگ شب اهدای جوایز آنی ۲۰۲۱ (هم‌ارز اسکار در دنیای انیمیشن) «وولف‌واکرز» از شرکت ایرلندی کارتون سالن بود که پنج جایزه از جمله بهترین فیلم مستقل و بهترین کارگردان (تام مور و راس استیوارت) را از آن خود کرد. «وولف‌واکرز» در اسکار ۲۰۲۱ هم یکی از جدی‌ترین رقیبان «روح» است و «شان گوسفنده: فارماگدون»، «روی ماه» و «به پیش» سه نامزد دیگر این بخش در اسکار نود و سوم هستند.

جایزه آنی بهترین انیمیشن تلویزیونی سال به «هیلدا» محصول نتفلیکس اهدا شد؛ سریالی که با سه جایزه موفق‌ترین انیمیشن بخش تلویزیون بود. «ماجراهای پدینگتن» هم در بخش بهترین انیمیشن پیش‌دبستانی جایزه آنی برد.

انجمن بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن شاخه هالیوود که به شکل اختصاری آسیفا-هالیوود نامیده می‌شود، از سال ۱۹۷۲ با اهدای جوایز آنی از برترین انیمیشن‌های کوتاه و بلند سال تقدیر می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار