یک کارشناس طب سنتی و تغذیه گفت:

نوشیدن آب یخ در افطار بسیار خطرناک است

کاشمر(پانا)- یک کارشناس طب سنتی تاکید کرد نوشیدن آب یخ در افطار بسیار خطرناک و باعث نفخ معده می شود.

کد مطلب: ۱۱۷۸۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نوشیدن آب یخ در افطار بسیار خطرناک است

فهیمه حاجیان، کارشناس طب سنتی و تغذیه در گفت و گو با پانا با اشاره به اینکه برای رفع ضعف نوجوانانی که تازه روزه می گیرند، گفت: در وعده سحری ترجیحا از برنج استفاده شود به خصوص گندم پلو که غذای مقوی ای برای برطرف کردن ضعف است. همچنین یک عدد زرده تخم مرغ آبپز به همراه سحری بسیار مفید است.
وی افزود: پس از صرف سحری مقداری مغز بادام شیرین بجویید و در وعده افطار حتما از خوردن خرما غافل نشوید به علاوه بین افطار تا سحر حتما دو تا سه لیوان شربت شیره انگور میل شود.
وی در رابطه با توصیه هایی برای رفع تشنگی و عطش گفت: افطار حتما با یک قاشق غذاخوری خاکشیر در ۱ لیوان آبجوش با نبات روزه را باز کنید.
حاجیان تاکید کرد: از نوشیدن چای به خصوص غلیظ و آب یا نوشیدنی یخ بخصوص در وعده افطار پرهیز کنید، چرا که باعث تشنگی بیشتر و درد و نفخ معده می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: خوردن زولبیا و بامیه باعث عطش در روز می شود و به مرور زمان باعث نفخ و ترش معده می شود.
حاجیان خاطرنشان کرد: افطار حتما با مایعات ولرم باشد، غذای مصرفی در وعده افطار نباید سنگین و چرب باشد، به خصوص کسانی که مشکلات معده دارند از صرف شود و پلو خورش در افطار پرهیز کنند.
وی افزود: ترجیحا در افطار از غذاهای ساده مثل نان پنیر سبزی گردو حلواارده خرما، ارده شیره ، کره مربا و استفاده شود، مصرف میوه حدود دو الی سه ساعت بعد از افطار باشد تا باعث فساد در معده نشود.

مجتبی صاحب زمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار