انتقاد ایران از بهره‌برداری سیاسی کیف از موضوع هواپیما اوکراینی

تهران (پانا)- سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات دبیر شورای امنیت ملی اوکراین را در مورد عمدی‌بودن سانحه هواپیمای اوکراینی در مصاحبه با رسانه‌ کانادایی قویا رد کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد ایران از بهره‌برداری سیاسی کیف از موضوع هواپیما اوکراینی

سعید خطیب‌زاده در این ارتباط اظهار کرد: این که به‌ رغم همه توضیحات و گزارش‌های تخصصی و کارشناسی، برخی مقامات اوکراینی همچنان به اظهارات سیاسی و مبهم خود ادامه می‌دهند و فرضیه‌های ذهنی و سفارشی خود را در بستر رسانه‌ای مطرح می‌کنند، باعث تاسف است.

خطیب‌زاده افزود: به نظر می‌رسد برای مقامات اوکراینی نه حل و فصل این سانحه تلخ در چارچوب واقعیات عینی و کارشناسی و نه کاهش آلام خانواده‌های قربانیان اولویت دارد، بلکه سعی می‌کنند با مستمسک قراردادن این سانحه، مشکلات داخلی یا روابط خارجی خود با سایر کشورها را به این حادثه دردناک مرتبط کرده و از آن بهره‌برداری سیاسی کنند و روشن است که چنین سوء استفاده‌های سیاسی تا چه حد غیر قابل قبول است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مذاکره با همه طرف‌ها در چارچوب قانون و عرف بین‌المللی بار دیگر اعلام می‌کند و به همه طرف‌ها توصیه می‌کند در اظهارات خود از چارچوب منطق و قانون خارج نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار