چرا «کلاه قرمزی» از تلویزیون حذف شد؟

تهران (پانا) - محمد لقمانیان، صداپیشه نقش «فامیل دور» در مجموعه عروسکی «کلاه قرمزی» درباره چرایی توقف پخش کلاه قرمزی در ایام عید سال گذشته سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۷۷۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
چرا «کلاه قرمزی» از تلویزیون حذف شد؟

به گزارش خبر آنلاین، محمد لقمانیان، کارگردان «شوخی شوخی»، تاکید دارد با ساخت این برنامه، نخواسته کاری شبیه «کلاه قرمزی» بسازد، چون باور دارد، هیچ‌کس نمی‌تواند پا جای پای ایرج طهماسب بگذارد.
او در پاسخ به این سوال که چرا در ایام عید «کلاه قرمزی» از تلویزیون پخش شد و ناگهان متوقف شد گفت: یک‌سری مشکلات بود که ما خودمان هم نمی‌دانیم و هنوز هم امیدواریم مشکل «کلاه قرمزی» رفع شود و همه چیز ختم به خیر شود.
وی در ارتباط به اینکه آیا با آقای طهماسب صحبتی از این موضوع شده است که «کلاه قرمزی» دوباره ساخته می‌شود یا خیر، عنوان کرد: نه، اصلا هیچ صحبتی دراین‌باره نشده است. ما اصلا با آقای طهماسب درباره «کلاه قرمزی» صحبت نمی‌کنیم، چون می‌دانیم خودش دوست ندارد که درباره «کلاه قرمزی» بحث کند.
لقمانیان درباره این مسئله که برنامه «کلاه قرمزی» در زمان پخش مشکل پخش یا سانسور داشته یا نه، عنوان کرد: سانسور که همیشه وجود دارد اما من چیزی به خاطر ندارم، ما جز عوامل بودیم و از پشت صحنه خیلی اطلاعی نداشتیم. اصول کار حرفه‌ای همین است که عوامل از همه ماجراها با خبر نباشند.
وی با اشاره به اینکه عروسک گردان فامیل دور بوده گفت: عروسک‌گردان فامیل دور بودم، بعدها بچه‌اش وارد شد، ما یک ماه قبل از اینکه کار آغاز شود، ما با آقای طهماسب تمرین می‌کردیم و در این تمرین‌ها صدای عروسک‌های جدید را در تست می‌کردیم و یکبار صدای بچه فامیل دور را اتود زدم و اولش نمی‌خواستم این اتفاق رخ دهد چون من عروسک‌گردان فامیل دور بودم، ولی از این صدا خیلی استقبال و نتیجه این‌گونه شد.
محمد لقمانیان درباره تمایز «کلاه قرمزی» که موجب مورد توجه قرار گرفتن آن شده است، افزود: سازندگان این برنامه کسانی بودند که استاد این فن بودند و زمانی که تلویزیون دوتا شبکه بیشتر نداشت، این اساتید، سلطان‌های کار عروسکی بودند، که این کار را انجام می‌دادند و «کلاه قرمزی» هم زمانی به وجود آمد که پیش از آن کار عروسکی انجام شده بود اما بهترین آنها «شهر موش‌ها» بود و «کلاه قرمزی» یک اشل جدید بود که آمد و کمی متفاوت‌تر بود. کلاه قرمزی هم عروسکی بود که واضح حرف نمی‌زد، دائم اشتباه می‌کرد و بامزه بود به هر حال این موارد باعث شد که از آن استقبال شود و زمانی هم که استقبال شد و هوشمندی آقای طهماسب و جبلی باعث شد که این برنامه ادامه پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار