نخست وزیر کره جنوبی برکنار شد

تهران (پانا) - رئیس جمهور کره جنوبی در یک ترمیم کابینه فراگیر امروز جمعه اقدام به تغییر نخست وزیر و شش عضو دیگر کابینه خود با هدف احیای حزب خود بعد از شکستهای سختش در انتخابات محلی کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
نخست وزیر کره جنوبی برکنار شد

به گزارش العالم از رویترز، در همین راستا مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، کیم بو کیوم، وزیر کشور سابق و چهار دوره قانونگذار این کشور را به جهت جانشینی "چانگ سیه کیون" در مقام نخست وزیری معرفی کرد. او همچنین به معرفی گزینه‌های جدید تصدی در وزارتخانه‌های زمین، صنعت، شیلات، کار و علم و تکنولوژی پرداخت.

هر شش کاندیدا با جلسات استماع پارلمانی برای تایید شدنشان مواجه هستند، هر چند که این قانونگذاران در صورتی که رئیس جمهور اصرار بر انتصاب رسمی داشته باشد، قدرت بلوکه کردن انتصاب را ندارند.

این ترمیم کابینه در حدود یک هفته بعد از آن صورت می‌گیرد که حزب دموکراتیک متعلق به مون جائه این در انتخاباتی ویژه برای پستهای مهم شهرداری و به دنبال درگیر شدن در رسوایی‌های سیاسی و مشکلات اقتصادی دچار شکستهای سنگین شد.

این انتخابات به عنوان محکی برای هر گونه تغییر سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۹ مارس ۲۰۲۲ نگریسته شد اما شکست حزب حاکم خبر از مسیری سخت برای دستور کار سیاسی مون جائه این از جمله متوقف کردن روند افزایش قیمت خانه و اصلاح نظام قضایی می‌دهد. دوره پنج ساله مون جائه این در سال ۲۰۲۲ پایان می‌یابد.

به گفته یو یونگ مین، رئیس دفتر مون جائه این، کیم به عنوان نخست وزیر جدید کره جنوبی پیشتر به عنوان شهردار شهر دایجو در جنوب شرق کره جنوبی خدمت کرده و قادر به ایفای نقشی کلیدی در رفع اختلافات سیاسی و پیشبرد تلاشها در زمینه مبارزه با همه گیری ویروس است. یو در یک نشست خبری گفت، او یک اصلاح طلب است که خودش را وقف اتحاد ملی کرده و همچنین تجربه مدیریت فجایع و بحرانهای اجتماعی را دارد.

نوه هیونگ اوک، یک مقام ارشد مالی، جایگزین بیون چانگ هیوم به عنوان وزیر زمین خواهد شد؛ هیوم به دنبال درگیر شدن در رسوایی مربوط به بهره بردن کارمندان یک شرکت دولتی توسعه املاک از اطلاعات داخلی‌ها به منظور سودجویی از پروژه‌های توسعه شهری استعفا کرد.

این رسوایی به خشم عمومی از افزایش سرسام آور قیمت آپارتمان که از اوایل ۲۰۲۰ تا کنون ۲۸ درصد در کره جنوبی بالا رفته دامن زد.

از سوی دیگر مون سونگ ووک نیز از عوامل رده بالای وزارت صنعت کره جنوبی بوده که به عنوان وزیر صنعت معرفی شده است. او سالها وقتش را صرف شکل دادن به سیاستهای شرکتی در کشورش کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار