خطرات خوردن "زولبیا و بامیه" در روزهای کرونایی!

تهران (پانا) - یک کارشناس ارشد تغذیه مصرف زولبیا و بامیه را موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن دانست و توصیه کرد: افراد در ماه مبارک رمضان امسال که با شیوع کرونا همراه است، از مصرف این نوع خوراکی خودداری کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۷۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
خطرات خوردن "زولبیا و بامیه" در روزهای کرونایی!

به‌گزارش ایسنا‌، طاهره نجفی با اشاره به استمرار شیوع کرونا در ایام ماه مبارک رمضان گفت: در روزهای شیوع این بیماری باید از مصرف خوراکی‌هایی که موجب تضعیف سیستم ایمنی می‌شود خودداری کرد که یکی از این مواد قندهای ساده یا همان ساکاروز است.

وی با بیان اینکه زولبیا و بامیه در بسیاری خانه‌ها پای ثابت سفره‌های افطار است، گفت: این نوع خوراکی از نوع قندهای ساده است، بنابراین مصرف آن می تواند موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و توصیه می شود افراد بطور جد از مصرف این خوراکی اجتناب کنند.

نجفی گفت: مصرف زولبیا و بامیه به دلیل قندهای ساده موجود در آن موجب چاقی و اضافه وزن هم می‌شود که باز هم عاملی برای تضعیف سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود.

این کارشناس ارشد تغذیه یادآور شد: چاقی یکی از فاکتورهای خطری است که موجب تشدید علائم کرونا شده و مرگ و میر ناشی از کرونا در افراد چاق بیشتر است، برای همین افراد باید از مصرف خوراکی‌هایی که می تواند موجب اضافه وزن و چاقی شود، خودداری کنند.

نجفی گفت: در وعده افطار می توان به جای زولبیا و بامیه از خرما، کشمش و خوراکی‌های انچنینی استفاده کرد که علاوه بر اینکه مضر نبوده، برای سلامت بدن مفید هم هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار