اخبار اجتماعی در هفته‌ای که سپری شد؛

تاخت و تاز کرونا در موج چهارم؛ روزهای سختی در راه است

تهران (پانا) - موج چهارم بیماری کرونا با شیب و شتابی تندتر نسبت به موج‌های قبلی کشور را درگیر کرده و به تاخت و تاز خود ادامه می‌دهد و طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت روزهای سختی از نظر افزایش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری پیش روی کشور است.

کد مطلب: ۱۱۷۷۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تاخت و تاز کرونا در موج چهارم؛ روزهای سختی در راه است

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد که بیشتر این اخبار تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه آمده است:

آمار کرونا در ایران

طبق اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۷۹۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۲ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۶۵ هزار و ۳۵۹ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. در هفته‌ای که سپری شد، رکورد مبتلایان به کرونا در 14 ماه گذشته شکسته شد و فقط در یک روز ۲۵ هزار و ۵۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

شیب تند موارد ابتلا و بستری کرونا

شیب موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا در کشور در حال صعود است. سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با طرح این موضوع گفت که نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا در کشور همچنان با شیب تند صعودی رو به امتداد است و در تمامی استان‌های کشور بیماران بستری و موارد سرپایی با افزایش جدی مواجه شده است و میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی کماکان پایین و نگران کننده بوده و طبق گزارشات ۵۶ درصد است.

موج سنگین کرونا در ۱۲ استان

همزمان با موج چهارم کشور و وضعیت قرمز در مراکز استان‌ها، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا اعلام کرد که اغلب استان‌های کشور درگیر موج سنگین ابتلا به کرونا هستند و اکثر بیمارستان‌ها شلوغ هستند. به گفته وی، در ۱۲ استان شیب بسیار تندی از بیماری مشاهده می‌شود. استان‌های اردبیل، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کرمان، لرستان، همدان، زنجان، مرکزی، قم، فارس از استان‌هایی هستند که شیب بسیار تند بیماری را تجربه می‌کنند.

وضعیت خطرناک کرونا در تهران

در هفته‌ای که گذشت کرونا روزانه هر 16 دقیقه، جان یک تهرانی را گرفت. علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران گفت که برای اولین بار تعداد بستری‌ها از مرز ۶۱۲۶ نفر گذشت و هر ۱۶ دقیقه یک شهروند تهرانی را از دست دادیم.

افزایش شهرهای قرمز کرونا

وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت، جدیدترین رنگ‌بندی شهرهای کشوررا اعلام کرد که طبق آن شهرهای قرمز کرونا افزایش یافت. بر این اساس، ۲۹۵ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند و بر این اساس ۹۹ شهر نارنجی، ۴۵ شهر زرد ‌و ۹ شهرستان آبی شدند.

نقشه کرونا سیاه می‌شود

طی هفته‌ای که گذشت با افزایش تعداد شهرهای قرمز کرونایی، سعید نمکی، وزیر بهداشت اعلام کرد که هفته آینده نقشه کشور به مراتب قرمزتر و حتی به سمت سیاهی خواهد رفت. نمکی همچنین تاکید کرد که هفته آینده خیز سنگین تر موارد بستری بیماری در کشور رخ می‌دهد.

استعفای یک عضو شورای شهر تهران

حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در کمتر از چند ماه به پایان فعالیت این دوره از شورا در نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران از عضویت در شورای شهر استعفا کرد. ظاهرا دلیل استعفای خلیل آبادی اعتراض به روند بررسی پرونده باغات است.

وعده وزیر بهداشت برای تزریق عمومی واکسن ملی کرونا

واکسن کرونا، یک محصول بهداشتی و درمانی نیست بلکه یک کالای استراتژیک است که دولت‌ها در اختیار مردم قرار می‌دهند. در هفته‌ای که گذشت، سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت که واکسن ملی ایران در بهار امسال تزریق می شود.

رشد ۱۰ درصدی فرزندخواندگی

روند فرزندخواندگی در چند سال گذشته روندی افزایشی بوده است و براساس آمارها فرزندخواندگی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۱۰ درصد افزایش داشته است. حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، با اعلام این خبر گفت که سامانه فرزندخواندگی از اردیبهشت سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و خانواده‌های متقاضی با پاسخ به سوالات موجود در سامانه فرزند مورد تقاضای خود را به صورت موقت و دائمی در کشور پیدا کند.

آغاز محاکمه «حسن رعیت»

حسن میرکاظمی که به رعیت شهرت دارد برخلاف شهرتش نه تنها زندگی رعیت واری نداشته که از آن چه درباره وی در خبرگزاری‌ها و کیفر خواست او دیده می‌شود می‌توان به زندگی شاهانه‌ای که دوست داشته برای خود بهشتی در همین دنیا بسازد پی برد. بهشتی که گویا هفده قلاده ببر نیز در آن داشته است! در مرداد ۹۸ حسن رعیت به اتهام فساد مالی دستگیر شد. در کیفرخواست صادر شده برای رعیت ۷ مورد اتهامی ذکر شده است: ۱-مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور از طریق دریافت مبالغ کلان ارزی و ریالی با تقلب از بانک‌ها معادل ۴۰۰ میلیون یورو و بیش از ۵ هزار میلیارد ریال منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور با وصف سردستگی ۲- مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از بانک‌ها ۳- مشارکت در جلب و استفاده از اسناد مجعول ۴- مشارکت در پول شویی ۵- مشارکت در پرداخت رشوه ۶- اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوءاستفاده از روابط خصوصی ۷- قطع و خشکاندن ۲۰۶ اصله درخت. براساس اظهارات نماینده دادستان در جلسه نخست محاکمه حسن رعیت، وی در «یک شبکه فساد گسترده و سازمان‌یافته» حضور داشته است، مقام‌های بانفوذ را به باغ‌وحش خصوصی‌اش دعوت می‌کرده، حکم ماموریت جعلی به عنوان ضابط امنیتی داشته و با مفسدان اقتصادی روابط ویژه داشته است. در هفته‌ای که سپری شد جلسات دادگاه حسن رعیت آغاز شد و تاکنون دو جلسه از دادگاه این متهم برگزار شده است.

توضیح سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده «آزاده نامداری»

در هفته‌ای که سپری شد، اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه در سال 1400 برگزار شد. عفو ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر از محکومین در سال گذشته، انتصاب 2 نفر از مسئولان قضایی در سمت جدید، توضیح درباره فیلترینگ کلاب هاوس، توضیح درباره پرونده آزاده نامداری، آخرین وضعیت پرونده شکایت سرباز راهور از نماینده مجلس، آخرین وضعیت پرونده امامی، آخرین وضعیت پرونده میلاد حاتمی، توضیح درباره علت تاخیر ۹ ساله در خصوص پرداخت‌های پرسنل زندان‌ها از مهم ترین مواردی بود که غلامحسین اسماعیلی آنها را تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار