آغاز احیای ۱۳ هزار هکتار زمین کشاورزی در ماهشهر

اهواز ،(پانا)- مدیرآب و خاک سازمان جهادکشاورزی خوزستان عنوان کرد عملیات اجرایی احداث شبکه زهکشی ساحل چپ رودخانه جراحی در ماهشهر با هدف احیای ۱۳ هزار هکتار زمین کشاورزی تا پایان امسال، از روز چهارشنبه شروع شد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز احیای ۱۳ هزار هکتار زمین کشاورزی در ماهشهر

به گزارش ایرنا، عباس ساکی روز چهارشنبه بیان کرد: با احداث این شبکه زهکشی که با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال با مشارکت شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) انجام خواهد شد، زمینه برای اشتغال و رونق اقتصادی بیشتر در بخش کشاورزی فراهم می‌شود.

وی افزود: با اجرای شبکه زهکشی ، تخلیه روان آب‌های ناشی از بارندگی فراهم شده و از ماندابی بودن زمین‌های کشاورزی جلوگیری شده و زمینه برای کشت این زمین‌ها فراهم خواهد شد.
او با بیان اینکه ۱۳ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی زیر پوشش شبکه زهکشی ساحل چپ رودخانه جراحی، در حوزه خط راه آهن، کانال انتقال آب و آزاد راه بندر امام خمینی(ره) - اهواز قرار گرفته‌اند ادامه داد: با عبور زهکش از این مسیرها علاوه بر برطرف شدن مشکل روان آب‌های ناشی از بارندگی، این زمین‌ها به مزارع کشاورزی بارور در منطقه تبدیل می‌شود.
سرپرست فرمانداری ماهشهر نیز در آیین آغازین این پروژه زیربنایی بخش کشاورزی گفت: بخش کشاورزی یکی از مهمترین اهداف مهم ما در بحث توسعه پایدار شهرستان ماهشهر است.
فریدون بندری افزود: شهرستان بندر ماهشهر ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بخش کشاورزی دارد و اجرای این پروژه می‌تواند توسعه بخش کشاورزی منطقه را شتاب ببخشد.
وی ادامه داد: برای پیشبرد اهداف این بخش و افزایش سطح اشتغال در کشاورزی، باید اقدام‌های جهادی و عملیاتی انجام شود.
بیشتر زمین‌های کشاورزی ماهشهر بالغ بر ۲۵هزار هکتار در حوضه رودخانه جراحی واقع شده و سالانه حدود ۲۵۰ هزار تن محصول کشاورزی از جمله گندم ، صیفی ،سبزی و خرما در این منطقه تولید می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار