وجود 75 هزار نفر شتر در سیستان و بلوچستان

پرورش شتر فرصت طلایی سرمایه گذاری در بحران خشکسالی است

زاهدان (پانا)- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان اعلام کرد وجود ٧۵ هزار نفر شتر، یک فرصت طلایی برای توسعه شترداری در سیستان وبلوچستان است.

کد مطلب: ۱۱۷۷۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
وجود 75 هزار نفر شتر در سیستان و بلوچستان

غلامرضا سرگزی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: در شرایطی هستیم که کم آبی و خشکسالی بر بسیاری از فعالیت های بخش کشاورزی سایه افکنده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان ادامه داد: استان به تنهایی نیمی از شتر کشور را در خود جای داده است. سرمایه عظیمی که نگاه ها در سالهای اخیر بدان دوخته شده است.
وی افزود: شتر حیوانی است قانع به کم آبی و حتی علوفه با کیفیت پایین با بیشترین بازدهی و همین امر سبب می‌شود با وجود خشکسالی ها و فقر مراتع، توسعه پرورش شتر شتاب بیشتری پیدا کند.
سرگزی ادامه داد: برنامه توسعه پرورش شتر در استان با هویت دارن کردن این دام شروع شده و تاکنون بیش از ۶۴ هزار نفر شتر پلاک کوبی شده اند.
وی بیشترین شتر موجود در استان را شتر نژاد بلوچی که یک نژاد شتر شیری و گوشتی است معرفی کرد و گفت: پرورش شتر در استان به شیوه سنتی انجام می شود.

معاون سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای صنعتی کردن پرورش شتر و توسعه آن با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تفاهم نامه ای منعقد شده و بزودی اولین مرکز شتر شیری به استعداد ٣ هزار نفر شتر در شهرستان زاهدان راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه در شهرستان دلگان نیز اجرایی خواهد شد، ادامه داد: تاکنون در راستای تشویق شترداران و توسعه پرورش شتر در مناطق مستعد پرورش ۴۴ واحد جایگاه بهداشتی شتر در سطح استان ساخته شده است.

سرگزی وجود ٧۵ هزار نفر شتر را یک فرصت طلایی برای توسعه شتر داری در سیستان وبلوچستان ذکر کرد و گفت: به منظور افزایش جمعیت شتر و توسعه پرورش شتر، واردات شتر پرتولید را تسهیل کردیم.
وی تصریح کرد: سند توسعه پرورش شتر به منظور حرکت به سمت شترداری نوین در استان برای ارتقای تولید شیر و گوشت شتر و ایجاد فرصت های شغلی جدید در یک دوره پنج ساله تدوین و در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار