معاون درمان وزیر بهداشت:

تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی ادامه دارد

اردبیل(پانا) - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد واکسیناسیون وسیع مردم علیه ویروس کرونا با استفاده از تولیدات داخلی از اواخر بهار آغاز می‌شود و تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی نیز همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی ادامه دارد

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، قاسم جان‌بابایی ،معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر به استان اردبیل و در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل گفت: از اواخر بهار با ورود واکسن‌های تولید داخل به چرخه درمان، شرایط بهتری برای پیشگیری از ابتلای مردم علیه کرونا فراهم می شود و تا آن زمان باید شیوع کرونا در جامعه مدیریت شود.

او اظهار کرد: البته واکسیناسیون علیه کرونا با استفاده از واکسن‌های خارجی از چند ماه قبل به شکل محدود و بیشتر برای کادر درمان آغاز شده و به زودی همه کادر درمان کشور علیه بیماری کووید ١۹ واکسینه می‌شوند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از دلایل آرامش در میان کادر درمان مرتبط با کرونا را انجام واکسیناسیون این افراد و ایجاد شرایط ایمن برای فعالیت آنها ذکر کرد و افزود: تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی همچنان ادامه دارد.

جان بابایی در ادامه با اشاره به بالا بودن سرعت و آمار شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: در بازدید و مذاکره حضوری با تعدادی از بیماران و نیز در آنالیز کارشناسی انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مشخص شد که اغلب مبتلایان در این استان در میهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی، عروسی‌ها، مراسم ترحیم و تجمعات به کووید.۱۹ مبتلا شده‌اند.

او با اشاره به بالا بودن ابتلای خانوادگی این موج از کرونا در استان اردبیل اضافه کرد: حضور در میهمانی‌ها و انتقال ویروس توسط میهمانانی که از استان‌های دیگر آمده‌اند، بیشترین علت بالاتر رفتن آمار شیوع در این استان بوده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم خواست تا برگزاری هر گونه میهمانی و دورهمی را در این ایام متوقف کرده و این سیکل شیوع را با محدود کردن روابط و حضور در دورهمی‌ها و میهمانی ها بشکنند.

جان بابایی همچنین با تقدیر از اقدام مناسب ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل در مدیریت مناسب کسب و کار و فعالیت بازار در این استان گفت: فضای کسب و کار در این استان به نحوی مدیریت شده که آسیب کمتری به مردم و کسبه وارد شود.

او قاطبه مبتلایان این موج از کرونا در استان اردبیل را افراد مسن عنوان کرد و افزود: خود این مبتلایان و نزدیکان آنها به شرایط سنی این افراد کم توجه بوده‌اند و بیشتر این افراد به احتمال زیاد توسط میهمانان آلوده مبتلا شده‌اند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت و خدمات کارکنان بخش درمان مرتبط با کرونا در استان اردبیل را رضایت بخش و مطلوب خواند و اضافه کرد: در این استان ظرفیت خوبی برای پذیرش و درمان مبتلایان کرونا ایجاد شده و کارکنان مرتبط درمان نیز با تمام وجود تلاش می‌کنند.

جان بابایی با اشاره به وضعیت حاد شیوع کرونا در چهار شهرستان اردبیل، مشکین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال در این موج از شیوع کووید.۱۹ در استان اردبیل گفت: در کمتر از ۲ هفته، با سه برابر شدن آمار مبتلایان، تعداد بستری‌ها در استان اردبیل به ۵۸۰ نفر رسیده است.

او اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ۲.۵ برابر کردن تعداد تخت‌های بیمارستانی برای بستری مبتلایان به کرونا را اقدامی قابل تحسین خواند و اظهار کرد: همه اقدامات پیشگیرانه توسط مردم برای مهار این بیماری باید با حساسیت بیشتر دنبال و اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار