سازمان ملل خواستار همبستگی با افراد آسیب دیده از پاندمی جهانی شد

تهران (پانا) - در آستانه ماه مبارک رمضان امسال، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد خواستار همبستگی با افرادی است که در طی این پاندمی جهانی بیشترین آسیب را دیده اند.

کد مطلب: ۱۱۷۷۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان ملل خواستار همبستگی با افراد آسیب دیده از پاندمی جهانی شد

در حالی که جهان اسلام به استقبال ماه مبارک رمضان می رود، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (کمیساریا) خواستار حمایت بیشتر از میلیون‌ها پناهنده و بی‌جاشده داخلی است که بیش از سایرین از پاندمی بیماری کووید-۱۹ آسیب دیده‌اند.

افرادی که مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند می بایست در برنامه‌های واکسیناسیون جهانی و برنامه‌های بهبود اقتصادی از حمایتی برابر برخوردار باشند. همچنین تلاش بیشتری برای رفع نیازهای آموزشی، بهداشت روان و رفاه روانشناختی -اجتماعی، مخاطرات حمایتی کودکان و پیشگیری و پاسخگویی به خشونت مبتنی بر جنسیت لازم است.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: در این ایام که زمان تأمل و سخاوت عمیق است، همبستگی ما با بی‌جاشدگان در سراسر جهان بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است. با داشتن روحیه همبستگی در طول ماه مبارک رمضان، خواهان حمایت بیشتری از افراد آسیب‌پذیر هستم.

حدود ۸۵ درصد از پناهندگان جهان در کشورهایی با درآمد کم و متوسط که خود با چالش‌های مالی روبرو هستند میزبانی می‌شوند که اغلب نیز دارای سیستم‌های بهداشتی شکننده هستند. در نتیجه این پاندمی، پناهندگان و بی‌جا شدگان، امکانات معیشتی خود را از دست داده و به سمت فقر شدید در حرکت هستند که عواقبی فاجعه بار و گسترده دارد.

کمیساریا تخمین می‌زند که در سراسر جهان از هر چهار پناهنده سه نفر تنها می‌توانند نیمی یا کمتر از نصف نیازهای اساسی خود را تأمین کنند. خانواده‌ها هزینه‌های مواد غذایی را کاهش داده‌اند، دیگر قادر به پرداخت اجاره بهای خود نیستند، بیشتر در بدهی فرو رفته‌اند یا مجبور شده اند از حضور فرزندانشان را در کلاس‌ها ممانعت کنند حتی در جاهایی که مدارس باز هستند.

همزمان با ماه مبارک رمضان، کمیساریا کارزار جهانی "هر ثانیه اهمیت دارد" را راه‌اندازی کرده است.

کمک‌های مالی که به عنوان زکات، صدقه یا کمک های کلی دریافت می‌شود، می‌تواند باری از شانه‌های خانواده‌هایی بردارد که به اجبار از خانه و عزیزانشان دور هستند.

گراندی گفت: با هم می‌توانیم به پناهندگان و بی‌جاشدگان داخلی کمک کنیم تا سقفی بالای سر خود، وعده غذای گرم برای افطار، آب تمیز و امید به آینده بهتر و امن‌تر داشته باشند.

برای ادامه کمک‌های نجات‌بخش و حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر، کودکان بی‌سرپرست، مادران تنها و افراد مسن، پشتیبانی مالی از کمیساریا ضروری است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، از منبع این کارزار همچنین برای برنامه های جاری کمیساریا جهت کمک به رفع نیازهای فزاینده ناشی از پاندمی بیماری کووید-۱۹ استفاده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار