تعیین تکلیف ۱۲۷ پرونده شهدای محیط بان تا پایان ماه رمضان

تهران(پانا) -  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از محیط بانان و محیط زیست کشور گفت،با دستور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نتیجه قطعی و نهایی ۱۲۷پرونده مفتوح و بلاتکلیف محیط بانان شهید تا پایان ماه مبارک رمضان مشخص و اعلام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف ۱۲۷ پرونده شهدای محیط بان تا پایان ماه رمضان

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "جمشید محبت خانی" روز سه شنبه در جلسه ای که با هدف احراز شهادت محیط بانان شهید با حضور مهندس "سعید اوحدی"؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران برگزار شد ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون ۱۴۵ نفر از محیط بانان پرتلاش در راه حفاظت از محیط زیست کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند که متاسفانه ۸۰ درصد از پرونده های متشکله بنا به دلایل مختلف مورد رسیدگی قرار نگرفته اند.

وی با بیان اینکه عدم وجود اداره ای مستقل در سازمان محیط زیست کشور برای تکمیل پرونده شهدای محیط بان و عدم تشکیل یگان حفاظت تا سال ۸۸ از عمده دلایل تاخیر در رسیدگی به امور محیط بانان شهید می باشد، افزود: حسب پیشنهاد و پیگیری های یگان حفاظت برای ساماندهی و احقاق حقوق شهدای عرصه محیط زیست، مرکز امور ایثارگران از سال ۹۸ تشکیل و تسریع در روند تکمیل مستندات قانونی و رسیدگی به این امور در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه حمایت از محیط بان حمایت از زیست بوم کشور است از پشتیبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تسریع در احراز شهادت اولین شهدای محیط بان سال جاری که اخیرا هنگام حراست از منطقه حفاظت شده "فیله خاصه" زنجان جان عزیز خود را نثار کردند قدردانی کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه شغل محیط بانی از مشاغل سخت و دشوار اما ارزشمند و محیط بانان از اقشار بسیار زحمتکش کشورمان هستند، افزود: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ محیط بان در ۶۰۴ پاسگاه محیط بانی مشغول حراست و حفاظت از زیست بوم کشور می باشند که نیازمند حمایت همه جانبه مردم و مسئولان هستند.

تعیین تکلیف ۱۲۷ پرونده محیط بان شهید

در این جلسه مهندس "سعید اوحدی"؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با قدردانی از اقدامات ارزنده یگان حفاظت محیط زیست و پلیس پیشگیری ناجا در تامین امنیت حیات وحش و حقوق حقه مجاهدان محیط زیست به تشریح روند رسیدگی اداری به پرونده‌ شهدای والا مقام در بنیاد پرداخت.

این مقام مسئول با اعلام آمادگی برای حمایت همه جانبه از شهدای محیط بان اظهار داشت: با همت کارشناسان بنیاد شهید و امور ایثارگران پرونده ۱۲۷ محیط بان شهید تا پایان ماه مبارک رمضان بررسی و نتیجه قطعی و نهایی اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار