مدیرکل امور حقوقی سازمان بهزیستی مطرح کرد؛

رایگان کردن تعرفه‌های خدمات قضایی در سال 99

تهران (پانا) - مدیرکل امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح اقدامات این حوزه طی سال گذشته گفت،در سال ۹۹ در حوزه امور حقوقی، سازمان موفق شد سامانه دادرس را مستقر کند.

کد مطلب: ۱۱۷۷۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
رایگان کردن تعرفه‌های خدمات قضایی در سال 99

دکتر فاطمی‌نژاد در خصوص سامانه دادرس و اقدامات این حوزه بیان کرد: در سال ۹۹ در حوزه امور حقوقی، سازمان موفق شد سامانه دادرس را مستقر کند. در سامانه دادرس اطلاعات کلی املاک و مستقلات سازمان با تمام جزییات و اطلاعات کلی دعاوی و اطلاعات کلی قراردادها و تفاهم‌نامه‌های سازمان ثبت شده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سامانه دادرس این است که متصل به سامانه شفافیت است و عموم مردم می‌توانند کلیه اطلاعات مربوط به املاک و مستقلات و همچنین معاملات سازمان، قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها را مشاهده کنند که برای اولین بار در تاریخ سازمان بهزیستی و شاید در تاریخ سازمان حقوقی دولت چنین سامانه‌ای ایجاد شده است.

مدیرکل امور حقوقی سازمان بهزیستی مهم‌ترین اقدام دیگری که در حوزه امور حقوقی صورت گرفت را بحث معاضدت حقوقی رایگان به مددجویان تحت پوشش سازمان عنوان کرد و افزود: ما با دو مجموعه کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه تفاهم‌نامه‌هایی داریم که مجموعا در دو مرکز و کانون حدود بیش از ۲۰۰۰ معاضدت حقوقی رایگان شده است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان ارزش جلب مشارکت وکلا بوده است. این باری بوده که برعهده دولت و سازمان بوده که خوشبختانه توسط کانون وکلا و مرکز مشاورین قوه قضاییه بدون دریافت یک ریال از مددجویان سازمان انجام شده است.

فاطمی‌نژاد خاطر نشان کرد: اقدام شاخص دیگری که در سال ۹۹ در حوزه حقوقی داشتیم بحث رایگان کردن تعرفه‌های خدمات قضایی بود که باتوجه به تفاهم‌نامه‌ای که با کانون دفاتر الکترونیک خدمات قضایی منعقد شد بالغ بر یک میلیارد تومان سرانه به مجموعه سازمان بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یافت.ِ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار