در بستر شبکه شاد برگزار شد؛

آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برای دانش آموزان و همکاران فرهنگی آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - آیین افتتاحیه سی ونهمین دوره مسابقات قرآن، عترت ونماز استان با حضور ۲۷۰۰ اثر از تمامی مناطق و نواحی استان و با داوری بیش از ۹۰نفر از اساتید برجسته تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن،  عترت و نماز برای دانش آموزان و همکاران فرهنگی آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آغاز آیین این افتتاحیه در مورد برگزار شدن سی و نهمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز به صورت مجازی، گفت: در طول ماه رمضان، این همایش و جشنواره که بنام قرآن و اهل بیت است، برگزار خواهد شد و بسیار ارزشمند می‌باشد. آخرین جمله ماه شعبان در همان دستوری که پیام اکرم (ص) در خطبه ی شعبانیه داده‌اند، به مناسبت ماه مبارک رمضان بوده است.

وی افزود: اگر کسی در ماه مبارک رمضان یک آیه از قرآن را بخواند، پاداش کسی را دارد که در ماه های دیگر کل قرآن را ختم کرده است. ماه رمضان تنها ماهی است که در قرآن آمده است و شب قدر نیز در این ماه قرار دارد.
آل هاشم در ادامه اظهار کرد: به فرموده‌ی پیامبر اکرم (ص)، تمام کتاب‌های آسمانی در ماه مبارک رمضان نازل شده است و این ماه، بهترین ماه خداوند متعال است .
وی با بیان اینکه دانش آموزان باید قرآن را بهتر یاد گرفته و قرائت کنند، افزود: آنها همچنین باید با مفاهیم قرآنی آشنا باشند و به آنها عمل کنند. به گفته مقام معظم رهبری، ما باید در کشورمان ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه گفت: همه ما با افتخار برای برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز برای دانش آموزان و همکاران فرهنگی استان که در طول ماه مبارک رمضان به شکل مجازی و غیر حضوری و با استفاده از شبکه شاد برگزار خواهد شد، آماده هستیم.
وی افزود: یکی از اقدامات خیلی خوب مجموعه فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش، پرداختن به حوزه نماز و قرآن است.
جعفر پاشایی در مورد برگزاری مسابقات گفت: این مسابقات به منظور استعدادیابی و توجه به دانش آموزان و دستگاه‌ها بسیار مهم می باشد که در بهمن و آذرماه سال ۱۳۹۹، مرحله آموزشگاهی این مسابقات با حضور ۲۸۰ هزار نفر دانش آموز و افراد فرهنگی انجام گرفت.
وی تشریح کرد: مرحله استانی این مسابقات با حضور حدود ۲۷۰۰ نفر دانش آموز و ۲۰۰ نفر از همکاران، در ماه مبارک رمضان تشکیل خواهد شد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: هرساله بعد از شروع سال تحصیلی، همکاران حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی بستری تحت عنوان مسابقات قرآن، عترت و نماز فراهم می‌کنند که دانش آموزان و همکاران فرهنگی در آن شرکت می‌کنند.
وی در مورد شرایط برگزاری این دوره از مسابقات بیان داشت: البته با توجه به اینکه امسال شرایط کرونایی وجود دارد، انتظار شرکت دانش آموزان وجود نداشت ولی با وجود همه محدودیتها و با همکاری اولیا از 750 هزار دانش آموزی که در استان وجود دارد، حدود 285 هزار اثر به دبیرخانه های مسابقه ارسال گردید و این تعداد دانش آموز در مرحله آموزشگاهی وارد مسابقات شدند که ثبت یک موفقیت بزرگ برای استان است.
طاهر علمی ضمن بیان اینکه مرحله‌های مختلف مراحل منطقه‌ای و ناحیه ای نیز با همین شور و شوق سپری شد، افزود: اکنون پس از ثبت آثار برگزیده، در مجموع 2700 اثر دانش آموزی در یازده رشته به اتمام رسیده است. مرحله استانی نیز از اول ماه مبارک رمضان شروع می شود و همه آمادگی ها و امکانات لازم فراهم گردیده است.
وی در پایان گفت: در حدود ۹۰ نفر از داوران معروف استان، وظیفه داوری این دوره از مسابقات را بر عهده دارند و سعی شده است، تمام دقت و ظرافت به کار رود تا آثار بسیار خوبی به مسابقات کشوری ارسال گردد. امید است که این مسابقات شروع خوبی برای دانش آموزان داشته باشد و در زندگی خود از این مسابقات بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار