رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

تکلیف قانونی شهرداری و سازمان محیط‌ زیست در طرح «جامع مدیریت پسماند»

تهران (پانا) - رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران درباره طرح جامع مدیریت پسماند توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تکلیف قانونی شهرداری و سازمان محیط‌ زیست در طرح «جامع مدیریت پسماند»

فاطمه اکبرپور در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اهمیت طرح جامع مدیریت پسماند و ساماندهی وضع پسماند، گفت: «مدیران اجرایی پسماندها باید برای تغییر دیدگاه انتفاعی، جمع‌آوری پسماند خشک اقدام و قراردادهای پیمانکاران را به صورتی تنظیم کنند که صرفاً مبتنی بر تفکیک از مبدأ (از درب منازل) باشد. ساماندهی فعالان رسمی و غیر رسمی نیز در دستور کار قرار گرفته و در طرح ساماندهی، حذف هیچ یک از فعالان ملاک عمل نیست.»

رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران افزود: «طبق قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی پسماندهای عادی در محدوده و حریم شهر تهران برعهده شهرداری بوده و اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در جایگاه ناظر، اجرای صحیح قانون، مدیریت و دفع اصولی پسماندها و کنترل آلودگی‌های زیست محیطی را به انحاء مختلف از شهرداری تهران مطالبه کرده و این مطالبه‌گری تا زمان رفع مشکلات، کماکان ادامه دارد.»

وی تاکید کرد: «طرح جامع مدیریت پسماند کلانشهر تهران اکنون در شورای شهر تهران در دست بررسی قرار دارد که انتظار می‌رود برنامه‌های عملیاتی مورد نیاز برای جمع‌آوری هوشمند پسماند و افزایش تفکیک از مبدأ، در طرح فوق پیش‌بینی و با حمایت و پشتیبانی مدیریت شهری اجرا شود.»

اعضای شورای شهر تهران در جلسه اخیر این شورا با 18 رای موافق لایحه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران را به تصویب رساندند.

شورای شهر دربرنامه پنجم توسعه شهرداری را مکلف کرده است که نسبت به تهیه طرح جامع پسماند شهر تهران اقدام کند. این طرح از آبان ۹۷ آغاز و مقرر شد طی ۱۸ ماه به سرانجام برسد. این طرح با پشتوانه کارشناسی و مطالعاتی عمیقی ارائه و پیوست آن در ۲۰ جلد ارائه شده است. در یک افق ۲۰ساله یک برنامه جامع در زمینه مدیریت پسماند ارائه شده است، این طرح از ۱۴۰۰ آغاز و تا سال ۱۴۲۰ ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار