سازمان نوسازی مدارس دستگاه برتر سال ۱۳۹۹ در اجرای قانون اسناد ملی ایران

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از معرفی این سازمان به عنوان دستگاه برتر سال ۱۳۹۹ در اجرای قانون اسناد ملی ایران از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
سازمان نوسازی مدارس دستگاه برتر سال ۱۳۹۹ در اجرای قانون اسناد ملی ایران

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله ‌رخشانی‌مهر با اعلام این خبر گفت: بر اساس قانون اسناد ملی ایران، کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و وابسته به دولت، موظف‌اند اسناد و پرونده‌های راکد خود را که احتیاجی به نگهداری آن‌ها در سازمان مربوط نیست برای نگهداری موقت، به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بسپارند و چنانچه مدت چهل سال از تاریخ تهیه و تنظیم سند گذشته باشد، انتقال آن‌ها به صورت دائم انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه های تعیین تکلیف اسناد در واحدهای ستادی و استانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور تعیین تکلیف اسناد و سوابق راکد با تفکیک و انتقال اسناد مورد نظر، اوراق امحایی، و آزاد کردن فضاهای اشغال شده بایگانی‌ها در این راستا تلاش‌ها و اقدامات موثری صورت گرفت که براساس ارزیابی‌های به عمل آمده سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به عنوان دستگاه برتر سال 1399 در اجرای قانون اسناد ملی ایران شناخته شد.

رخشانی‌مهر در خصوص اقدامات صورت گرفته ‌افزود: تعداد 1284 کارتن ویژه اسناد سازمانی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انتقال یافت و 1190 کارتن ویژه سازمانی نیز جهت انتقال شناسایی شد. همچنین بیش از 5 میلیون 470 هزار اوراق اداری و مالی امحا و یا جهت امحا شناسایی و تعیین تکلیف شد و فضای آزاد شده نیز جهت بایگانی در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار گرفت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان ضمن تاکید بر اهمیت حفظ و طبقه‌بندی دقیق کلیه اسناد و اوراق به منظور اتخاذ تدابیر و اخذ تصمیمات لازم در سهولت دسترسی، ارجاعات و حذف زوائد، از تلاش‌ها و همکاری‌های صورت گرفته اداره حقوقی سازمان و ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار