به بهانه‌های ادعایی نقض حقوق بشر صورت گرفت؛

تحریم ۸ فرد و ۳ نهاد ایرانی از سوی اتحادیه اروپا

تهران (پانا) - اتحادیه ‌اروپا امروز در بیانیه‌ای به بهانه نقض حقوق بشر اعلام کرد که ۸ فرد و ۳ نهاد ایرانی را تحریم کرده است.

کد مطلب: ۱۱۷۷۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تحریم ۸ فرد و ۳ نهاد ایرانی از سوی اتحادیه اروپا

به گزارش العالم، اتحادیه ‌اروپا امروز دوشنبه در بیانیه ای از تحریم ۸ فرد و ۳ سازمان ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر خبر داد. در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای شورای اروپا منتشر شده آمده است که این تحریم ها در ارتباط با ناآرامی‌های آبان ۱۳۹۸ در ایران صورت گرفته است.

به دنبال تغییر نظام پرداخت یارانه به بنزین و اصلاح قیمت آن که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان‌ ۱۳۹۸ به اجرا گذاشته شد، اعتراض‌ها و تجمع‌هایی در برخی شهرها صورت گرفت.

اما برخی با سوءاستفاده از اعتراض‌های مردمی، با هدف اغراض سیاسی، اقدامات خشونت‌آمیز و غیرقانونی را با آسیب رساندن به جان و مال مردم عادی و نیروهای امنیتی و انتظامی مرتکب شدند و مطالبات به حق مردم را به بیراهه کشاندند.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا ۸۹ مقام و ۴ نهاد ایرانی در فهرست تحریم‌های حقوق بشری قرار دارند که شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی آن‌ها می‌شود.

حسین سلامی،‌ فرمانده کل سپاه پاسداران،‌ غلامرضا سلیمانی،‌ رییس سازمان بسیج، حسین کرمی، فرمانده یگان ویژه ناجا، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه خوزستان و لیلا واثقی،‌ فرماندار شهر قدس از جمله اشخاص تحت تحریم قرار گرفته هستند.

همچنین زندان اوین، زندان فشافویه و زندان رجایی‌شهر هم در لیست تحریمی اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار