مسیب‌زاده خبر داد

برنامه‌های اداره کل قرآن در ماه مبارک رمضان

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مهمترین برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل را برای استقبال از ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های اداره کل قرآن در ماه مبارک رمضان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب‌زاده، در برنامه افق شبکه رادیویی قرآن با موضوع تشریح برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز در سال گذشته با 17 پایگاه و 17 دبیرخانه در 17 استان گفت: هر کدام از این پایگاه‌ها، فعالیت مختلفی را در زمینه‌های مختلف چون محافل انس با قرآن، آموزش علمی و عملی، آموزش نماز و احکام، پاسخ به سؤالات شرعی دانش‌آموزان ، گفتمان دینی، مصباح الهدی (امام شناسی) ، انتظار و مهدویت و... را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال 1400 دو نیمه شعبان داریم که یکی از آنها در ابتدای سال بود و دیگری در انتهای سال است افزود: بنابراین پیوست تمام فعالیت‌ها اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش جریان‌سازی اتفاق ارزشمند فرهنگ مهدوی در بین دانش آموزان است.

مدیرکل قرآن، عترت و وزارت نماز آموزش و پرورش در ادامه به فعالیت ماه مبارک رمضان این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: تهیه و تولید ادعیه ماه مبارک رمضان با استفاده از دانش‌آموزان برگزیده حوزه قرآن، همراه با قرائت و ترجمه، ترتیل‌خوانی روزانه یک جزء با مشارکت با آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و پخش از این مرقد مطهر ایشان در بستر شبکه شاد و همچنین اجرای برنامه «ستارگان قرآنی» با هدف معرفی دانش آموزانی که در طول سال تحصیلی به درجه حفظ کل رسیده‌اند از مهمترین برنامه های اداره کل برای ماه مبارک رمضان است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در اقدامی ارزشمند کانالی برای روزه اولی‌ها و آشنایی با احکام روزه و شرایط روزه داری در بستر شبکه شاد تشکیل شده است تا دانش آموزان عزیز روزه اولی ها با آداب روزه داری و ماه مبارک رمضان بیش از پیش آشنا شوند.

مسیب زاده در خاتمه گفت: همه 17 پایگاه ما در بستر شبکه شاد در ماه مبارک رمضان رنگ و بوی ماه بهار قرٖآن خواهند گرفت تا مخاطبین ما به ویژه دانش آموزان از فضای معنوی این بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار