در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق؛

شمخانی: آمریکا به کمک داعش تداوم حضور خود در عراق را زمینه‌سازی می‌کند

تهران (پانا) - «قاسم محمد جلال الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق که به دعوت رسمی دریابان «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به تهران سفر کرده است ظهر امروز با همتای ایرانی خود دیدار و پیرامون مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با او گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
شمخانی: آمریکا به کمک داعش تداوم حضور خود در عراق را زمینه‌سازی می‌کند

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، شمخانی در این دیدار با تبیین عوامل بی‌ثباتی در منطقه، آمریکا را بزرگترین عامل ناامنی و تروریسم سازمان‌یافته قلمداد و تاکید کرد: تسریع در اجرای قانون پارلمان عراق در خصوص خروج نظامیان آمریکا از عراق موجب تقویت و تثبیت روندهای ثبات‌ساز خواهد شد.

او با بیان اینکه ترور فرماندهان مقاومت، شهیدان «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» نقش آمریکا در تقویت ترویسم تکفیری را کاملا آشکار و اثبات کرد، تصریح کرد: پیگیری محاکمه و مجازات آمرین و عاملین این جنایت تروریستی از اولویت‌های همکاری‌های امنیتی دو کشور است و در این زمینه از دولت عراق با توجه به میزبانی شهید قاسم سلیمانی انتظار بیشتری داریم.

شمخانی با ابراز نگرانی از فعال شدن مجدد عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش در عراق افزود: اطلاعات موثقی وجود دارد که آمریکایی‌ها با حمایت از نیروهای داعش و جابجایی آنها در مناطق مختلف این کشور تلاش می‌کنند با ایجاد ناامنی برای تداوم حضور خود در عراق زمینه‌سازی کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به تحرکات ضد امنیتی عوامل ضدانقلاب و تروریست در منطقه اقلیم و شمال عراق بر لزوم همکاری‌های بیشتر تهران ـ بغداد برای پایان دادن به شرارت این گروه‌ها تاکید کرد.

او همچنین برخورد با جرائم سازمان‌یافته از جمله شبکه‌های بزرگ قاچاق سلاح و مواد مخدر که امنیت دو کشور را هدف گرفته است بسیار ضروری دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، ایجاد ساختارهای جدید امنیتی میان کشورهای منطقه با هدف مبارزه با تهدیدات مشترک امنیتی را راه‌کار مناسبی برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه ذکر کرد و آمادگی کشورمان برای شکل‌گیری این‌گونه ساختارها را اعلام کرد.

قاسم محمد جلال الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق نیز طی سخنانی با تمجید از نقش راهبردی و ممتاز ایران در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم بر ضرورت تداوم و گسترش همکاری‌های همه‌جانبه میان ایران و عراق تاکید کرد.

او با تشریح اقداماتی که با دستور نخست‌وزیر عراق در خصوص برخورد با گروه‌های تروریستی در شمال عراق انجام شده اظهار داشت: هماهنگی‌های ضروری با مسئولین اقلیم کردستان برای اجرای تصمیمات اتخاذ شده برای برخورد با گروه‌های تروریستی در شمال عراق که برخی از آنها از سوی آمریکا حمایت می‌شوند آغاز شده است.

الاعرجی با تایید ارتباط گروه تروریستی داعش با آمریکا خاطرنشان کرد: تقسیم‌بندی گروه‌های تروریستی به خوب و بد و اعمال استاندارد دوگانه در مبارزه با تروریسم به طور قطع نتیجه‌ای به غیر از تقویت نقش جنایت‌کارانه جریان‌های تروریستی نخواهد داشت.

او دولت عراق را متعهد به اجرای قانون پارلمان در خصوص خروج نیروهای نظامی بیگانه عنوان کرد و افزود: اقدامات اجرایی در هماهنگی با کشورهایی که نیروهای نظامی آنها در عراق حضور دارند برای دست‌یابی به جدول زمان‌بندی مورد توافق در جریان است.

مشاور امنیت ملی عراق، مقاومت درس‌آموز مردم ایران در برابر تحریم‌های اقتصادی را نشان‌دهنده اقتدار سیاسی و قدرت اجتماعی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: پیشرفت مستمر ایران در ابعاد مختلف در شرایط تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه، موجب غرور و سربلندی دوست‌داران واقعی مردم ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار