مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

ضرورت توجه به افزایش سرانه فعالیت ورزشی دانش‌آموزان

قرچک (پانا)- مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت دریک سال کرونایی در کنار مباحث ورزشی طرح‌هایی از جمله، مدرسه پویا کلاس‌هایی که قابلیت تغییر کاربری دارند، گسترش دادیم.

کد مطلب: ۱۱۷۷۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به افزایش سرانه فعالیت ورزشی  دانش‌آموزان

محمد جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاح پروژه‌های ورزشی شهرستان قرچک اظهار کرد: در حوزه معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به استناد اسناد تحولی آموزش و پرورش مثل سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به دنبال تربیت همه جانبه دانش‌آموزان هستیم. همانطور که مدیرکل عزیز به شرایط اشاره کرد، آموزش و پرورش توانسته با توجه به مشکلات وجود ویروس کرونا از ظرفیت نیروی انسانی استفاده ببرد و اطلاعات و دانش را به دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی شاد انتقال بدهد.

او ادامه داد: اما ما در کنار بحث آموزش، آموزش و پرورش رسالت‌های بزرگتری داریم و حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت برگرفته از اسناد تحولی در راستای تربیت همه جانبه دانش‌آموزان به حوزه زیستی و بدنی هم توجه می‌کند.

جعفری تصریح کرد کرد: پیش از کرونا دغدغه آموزش و پرورش این بود که سرانه حرکتی بچه‌ها کم است و برای مثال در مدرسه‌ای که دانش‌آموزان را هر روز پنج ساعت در اختیار دارد فقط حدود یک و نیم ساعت آن هم در هفته در کلاس تربیت بدنی می‌توانند فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: دغدغه ما این است که سرانه فعالیت دانش‌آموزان را چگونه می‌توانیم افزایش دهیم و در راستای این مسئله برنامه‌های بسیار مختلفی را در سالهای گذشته با کمک همکاران در سراسر کشور ساری و جاری کردیم، مثل المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، کانون‌ها، حیاط پویا، انجمن‌های ورزشی و ورزش صبحگاهی و ...

او بیان کرد: این دغدغه همیشه وجود داشت که کمک بکنیم این سرانه ارتقا پیدا کند. در شرایط کرونا که دانش‌آموزان امکان حضور در مدرسه را ندارند ما تلاش ‌کردیم که دیدگاه اولیا را تغییر دهیم و با کمک آنها به دانش‌آموزان آموزش دادیم که حداقل در همان فضای محدود خانه آپارتمان ها و حیاط با مشکل کم تحرکی مقابله کنند.

جعفری گفت: در کنار این مشکلات فرصتی هم برای ما ایجاد شد که در این سال کرونایی درباره بحث‌های ورزشی طرح‌هایی مثل مدرسه پویا کلاس‌هایی که قابلیت تغییر کاربری دارند گسترش دهیم.

او تاکید کرد: حدود ۴۴۱۷ مکان ورزشی روباز در کل کشور داریم و تا سال نود ودو حدود ۳۰۱۰ فضای ورزشی و در دو سال گذشته یعنی 1399-1398 حدود هزار فضای ورزشی اضافه شده و اکثرا همین مدارس پویا بوده‌ و به دنبال فضاهای جدید در مدارس هستیم به ویژه در مدارس ابتدایی دخترانه که با محدودیت‌های حرکتی مواجه هستند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکر از همکارانی که یاری کردند تا این فضاها ایجاد و بروزرسانی شود، خاطرنشان کرد: در استان ۲۰۳ فضای ورزشی در مدارس ایجاد کردیم، و برنامه داریم در قرچک هم این فضاها را افزایش دهیم که دانش‌آموزان صبح‌ها در کلاس درس تربیت‌بدنی و عصرها هم ازین فضاها برای کانون اوقات فراغت استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار