جزئیات برگزاری شصت و یکمین کنگره دندانپزشکی ایران در پاییز 1400

تهران (پانا) - شصت و یکمین کنگره جامعه دندانپزشکی ایران، در روزهای 27 لغایت 30 مهر ماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۷۷۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری شصت و یکمین کنگره دندانپزشکی ایران در پاییز 1400

به گزارش روابط عمومی جامعه دندانپزشکی ایران، روز دوشنبه بیست و سوم فروردین و هم زمان با روز دندانپزشکی، رئیس جامعه دندانپزشکی ایران و دست اندرکاران برگزاری شصت و یکمین کنگره جامعه دندانپزشکی ایران، در محل جامعه دندانپزشکی به ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه بهداشت دندان و دهان در جامعه و همچنین برگزاری شصت و یکمین کنگره پرداختند.

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران با اشاره به ترس زیاد مردم برای دریافت خدمات دندانپزشکی در دوران کرونا گفت؛ در حالی که کنترل عفونت در کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی به خوبی رعایت می شود اما مردم از این موضوع اطلاعی ندارند، به همین خاطر رسیدگی به وضعیت بهداشت دهان و دندان آنها به تاخیر افتاده است.

علی تاجرنیا با بیان اینکه باید استاندارد سلامت دهان افزایش یابد، ادامه داد: برای افزایش سطح سلامت بهداشت دهان و دندان مردم طرحی با عنوان "برنامه هر مطب، پایگاه ارتقای سلامت دهان" از سوی جامعه دندانپزشکان ایران طراحی شده و قرار است با مساعدت وزارت بهداشت بزودی در سراسر کشور اجرایی شود. در این طرح تمامی مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی به پایگاه سلامت تبدیل شده و بیماران را با خدمات دندانپزشکی و رسیدگی به دندان های آنها برای جلوگیری از هزینه های سرسام آور خرابی دندان ها، آشنا می کنند.

همایون فراست رئیس کنگره با اشاره به قدمت برگزاری کنگره جامعه دندانپزشکی ایران، از این کنگره به عنوان بزرگ‌ترین تجمع گروه‌های پزشکی در کشور نام برد و گفت: شرکت کنندگانی از کشورهای همسایه افغانستان، ترکیه و…، نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور سخنرانان خارجی در کنگره، افزود: هدف از برگزاری این کنگره، ارائه تازه‌های علمی در رشته دندانپزشکی است که منجر به ارتقا سلامت دهان و دندان و دانش همکاران دندانپزشک می‌شود.

فراست با اعلام اینکه شصت و یکمین کنگره جامعه دندانپزشکی ایران در روزهای ۲۷ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد، ادامه داد: ما معتقدیم که در زمینه بهداشت دهان و دندان، باید اطلاع رسانی‌های بیشتری صورت بگیرد.

فراست افزود: با توجه به مشاهدات در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی، وضعیت بهداشت دندان مردم به دلیل کرونا و بار مراجعات مطلوب نیست و اطلاع رسانی در مورد بهداشت دندان و دهان به عنوان مهمترین اصول برای سلامت بدن در جامعه کم است. آموزش در این زمینه باید از دوران کودکی و نوجوانی در مدارس، دانشگاهها و رسانه ها گسترش یابد و نهادینه شود

در ادامه، کیوان ساعتی دبیر علمی کنگره با اشاره به ۱۴ پنل رشته‌های دندانپزشکی، گفت: امسال از همکاران دندانپزشک برای اولویت بندی رشته‌های دندانپزشکی، نظر سنجی کرده ایم و فعلاً پنج رشته در اولویت به ترتیب، ترمیمی، پروتز، ایمپلنت، N۲ و دندانپزشکی دیجیتال قرار دارد.

وی با اشاره به رویکرد امسال کنگره که علم و تجربه است، افزود: امیدواریم بعد از یک سال، کنگره را در پاییز ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار کنیم. زیرا، امیدواریم تا آن زمان روند واکسیناسیون علیه کرونا به خوبی پیش رفته باشد.

دبیر علمی کنگره از همکاران دندانپزشک درخواست کرد هر گونه مطلبی را که ارزش سخنرانی و طرح در کنگره دارد، با مراجعه به وب سایت کنگره مراحل ارسال را انجام دهند.

ساعتی افزود: البته کنگره امسال به شکل مجازی از اوایل تابستان کلید می‌خورد و سخنرانی‌هایی در ۱۴ رشته تخصصی دندانپزشکی خواهیم داشت که قابل استفاده برای تمامی همکاران است.

امیر عزمی دبیر اجرایی کنگره نیز به اهمیت این رویداد علمی و پزشکی در ابعاد مختلف آن اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌کنیم کنگره امسال در حدود ۵ هزار ثبت نام و ۱۰ هزار بازدید کننده داشته باشد.

وی با اشاره به همکاری ۴۰۰ نفری عوامل اجرایی در برگزاری کنگره، افزود: ۲۰ کمیته مختلف اجرایی از همکاران دندانپزشک، شبانه روزی مشغول فراهم کردن مقدمات برگزاری کنگره هستند.

پیمان کشاورز معتمدی دبیر نمایشگاه کنگره نیز به ارائه توضیحاتی پیرامون نمایشگاه دندانپزشکی در حین برگزاری کنگره پرداخت و گفت: تلاش کرده ایم بیشترین فضا را برای تولید کنندگان تجهیزات دندانپزشکی در کشور اختصاص دهیم.
وی افزود: حدود ۱۰ هزار متر مربع فضای مفید برای برپایی غرفه‌های نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار