رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افغانستان:

از تجربه همکاری حوزه وآموزش و پرورش در ایران استفاده می‌کنیم

تهران (پانا) - رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افغانستان گفت تجربه همکاری حوزه و آموزش و پرورش در ایران بسیار ارزشمند است که ما می‌توانیم در جمهوری اسلامی افغانستان تا جایی که مقدور باشد استفاده کنیم.

کد مطلب: ۱۱۷۷۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
از تجربه همکاری حوزه وآموزش و پرورش در ایران استفاده می‌کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام سیدعباس مظفری اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان با ابتدایی‌ترین احکام آشنایی ندارند و باید بتوانیم از کودکی دانشجوی انقلابی و پایبند تشیع و اسلام تربیت کنیم و اگر زود حرکت کنیم برکات خوبی دارد و اگر مدارس مورد توجه قرار بگیرد و با برنامه پیش رویم موفقیت زیادی به دست می آید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افغانستان بیان کرد:در افغانستان شرایط خاصی وجود دارد در حالی که در ایران دولت و نظام اسلامی است از طرفی در افغانستان مدارس غیر انتفاعی و خصوصی زیاد شده و بخش معارف و عقاید از طریق طلاب تدریس می شود.

وی ادامه داد: ما افرادی داریم که از اساتید هستند و تعامل معلم با مدرسه وجود دارد اما تعامل حوزه با آموزش و پرورش نداریم و می توان اساتیدی را تربیت کرد که مدرک دولتی دارند و در کنار دروس حوزوی می توانند در مدارس حاضر شوند و حضور در مدارس دولتی موجب خیر و برکت است.

حجت الاسلام مظفری عنوان کرد: ما می توانیم از تجربیات ایران در تعامل حوزه و آموزش و پرورش استفاده کنیم و به صورت محدود می توانیم این فعالیت‌ها را آغاز کنیم و به مرور تبدیل به الگو شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افغانستان گفت: مردم افغانستان از عنایات فرهنگی رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تحصیل دانش‌آموزان در این کشور خرسند هستند.

وی اظهار داشت: رهبری ایران اجازه ادامه تحصیل دانش آموزان افغانستان در مدارس جمهوری اسلامی را دادند و مردم افغانستان از عنایات فرهنگی رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تحصیل دانش‌آموزان در این کشور خرسند هستند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افغانستان افزود: این فرمان راجع به مباحث آموزشی و فرهنگی مهاجرین مقیم ایران تاثیر زیادی در میان مهاجرین و مردم کشور افغانستان داشت و یک فضای خوب برادری و اخوت ایجاد شد و بازتاب خوبی بر جای گذاشت و مردم احساس کردند به طور مستقیم از عنایات و توجه فرهنگی جمهوری اسلامی و رهبری برخوردار هستند.

وی بیان کرد: این امکاناتی که شامل حال دانش آموز ایرانی و افغانی در کنار هم می شود بسیار ارزشمند است و اینکه در یک شرایط و محیط یکسان مشغول به تحصیل هستند نیز احساس خوبی به مردم افغانستان داده است و ممنون آن هستند و البته کسانی که از این شرایط نیز استفاده می کنند قدردان رهبری جمهوری اسلامی ایران هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار