اجرای طرح نظارتی استاندارد فارس در ماه مبارک رمضان

شیراز (پانا) - به گفته مدیر کل استاندارد فارس در آستانه ماه مبارک رمضان و با توجه به افزایش تقاضا برای برخی کالاها از جمله مواد غذایی وبه ویژه اقلام لبنی، پروتئینی، روغن، قند و شکر و شیرینی‌های پر مصرف مرسوم در ایام مذکور طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان در استان فارس اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۶۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نظارتی استاندارد فارس در ماه مبارک رمضان

مرتضی رهنما گفت: بازرسان استاندارد در قالب این طرح نظارت ویژه‌ای بر قنادی‌ها که مصرف کننده عمده شکر و روغن و همچنین آرد که کالاهای مشمول استاندارد اجباری هستند خواهد داشت.
مدیرکل استاندارد گفت: تخم مرغ و مواد لبنی باید در یخچال نگهداری شود و همچنین آب معدنی نباید یخ بزند و یا در معرض نورمستقیم آفتاب باشد.

او افزود: تمامی مواد اولیه زولبیا و بامیه شامل شکر، روغن، آرد و همچنین جعبه مقوایی آن مشمول استاندارد اجباری هستند و بازرسان اداره استاندارد با حضور در قنادی‌ها، بر مصرف این اقلام نظارت کرده تا جعبه‌های مقوایی تهیه شده از مواد ضایعاتی مورد استفاده قرار نگیرد و یا زولبیا و بامیه در روغن‌های سیاه پخت نشود.
رهنما از مصرف‌کنندگان خواست اقلام مورد نیاز خود را از مکان‌های معتبر تهیه کنند و از خرید کالای بدون علامت استاندارد و یا کالاهایی که در کنار جاده و یا مکان‌های نامناسب عرضه می شود خودداری کنند.
او افزود: تمامی شهروندان و هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن‌های 1517 و 36290906 به این اداره کل منعکس کنند تا بازرسان این اداره کل در نخستین فرصت موضوع را پیگیری کنند.
او ادامه داد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند به منظور اطمینان از اصالت علامت استاندارد حک شده بر روی کالا کد ده رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال تا از اصالت نشان استاندارد اطمینان حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار