فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ملارد:

راهیان نور بزرگترین اقدام فرهنگی جامعه است

ملارد(پانا)- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ملارد در سفر مجازی به جبهه ‌های نور گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری، راهیان نور، فناوری استفاده و استخراج گنج دفاع مقدس است.

کد مطلب: ۱۱۷۶۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
راهیان نور بزرگترین اقدام فرهنگی جامعه است

اردوی مجازی راهیان نور برای دانش‌آموزان و فرهنگیان شهرستان ملارد در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد و هزاران نفر در شبکه شاد همراه با کاروان راهیان نور، مهمان مجازی شهدا شدند.
علی اکبر جهانی‌نژاد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج منطقه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهید آوینی و صیاد شیرازی، در این سفر گفت: آشنایی دانش‌آموزان با زندگی، منش و رفتار شهدا و الگوبرداری از آنها، روشنگر راه زندگی نوجوانان است.
او در مورد مباحث مهم دفاع مقدس تشریح کرد: ولایت بحث اصلی در جنگ بود و گره‌ها با ولایت و رهبری امام و ولایت فقیه باز می‌شد. شهدا اکثرا نوجوان و جوان بودند و در دفاع مقدس به بلوغ فکری و پختگی می‌رسیدند.
جهانی‌نژاد در مورد دستاوردهای دفاع مقدس تصریح کرد: وحدت و همدلی مردم، ابتکارات و خلاقیت، اختراعات، ایجاد ظرفیت‌های مختلف در جامعه، تولید آثار فرهنگی نظیر: شعر، داستان و فیلم انقلابی، پژوهشهای دفاع مقدس، الگو شدن ایران برای سایر کشورها در زمینه مقاومت در مقابل استعمار و استکبار و حس شجاعت، قهرمان پروری، رشادت و اعتماد بنفس در مردم از آثار دفاع مقدس بود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ملارد در این سفر افزود: دفاع مقدس گنج است و طبق گفته مقام معظم رهبری، راهیان نور فناوری استفاده و استخراج گنج دفاع مقدس است.
او خاطرنشان کرد: شناخت اهداف شهدا و آرمان ‌های دفاع مقدس، اعتماد بنفس، تغییر و تحول معنوی و مذهبی در دانش‌آموزان از آثار اردوهای راهیان نور است.

طیب رضایی‌فر، مدیر آموزش و پرورش ملارد نیز طی سخنانی در این سفر مجازی به اهمیت تأثیر این سفر معنوی بر روحیه و اعتقادات دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته منطقه ملارد بطور منظم اردوهای راهیان نور به مقصد جبهه غرب و جنوب را برای دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار کرده و بازخورد بسیار خوبی از مدارس داشتیم.
او افزود: مدیران مدارس بعد از بازگشت دانش‌آموزان از راهیان نور، از تاثیرات مثبت این برنامه بر اخلاق، پوشش و رفتار آنها صحبت کردند.
در این اردوی مجازی، همچنین، راوی اسماعیل نصرآبادی در مورد فرمانده موشکی شهید، حسن تهرانی مقدم و ویژگیهای اخلاقی، معنوی، شخصیتی، عبادی و علمی او، خاطراتی را نقل کرد.
گفتنی است سفر به جبهه‌‌های نور با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در کانال راهبران تربیتی شبکه شاد، با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس آموزش و پرورش ،فرمانده نیروی انتظامی و همکاران حوزه معاونت پرورشی و سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش ملارد انجام شد و در این اردو برنامه‌های متنوعی چون: اجرای سرود دانش‌آموزی، کلیپ خاطرات سال‌های گذشته راهیان نور، قرائت وصیت‌نامه شهید حسن تهرانی مقدم، قرعه کشی و تقدیر نمادین از فعالین مسابقه مجازی معرفی مناطق عملیاتی در اردوی سه روزه مجازی، صحبت داور و برندگان جشنواره فرهنگی هنری علمدار، قرائت دلنوشته ای برای شهدا و ... اجرا شد.


خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار