معاون پرورشی و فرهنگی البرز خبر داد:

دانش آموزان البرز به انتخاب رشته مجازی توجه کنند

کرج (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت دانش آموزان پایه نهم مدارس این استان به انتخاب رشته مجازی توجه کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۶۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان البرز به انتخاب رشته مجازی توجه کنند

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، فرشته فهمیده معاون پرورشی و فرهنگی البرز افزود: با توجه تداوم وضعیت کرونایی و لزوم پرهیز از تجمع و تردد غیرضروری، فضای مجازی بستر مناسب برای بسیاری از فعالیت‌ها از جمله مشاوره گرفتن برای انتخاب رشته دانش‌آموزان در شرایط کنونی است.

وی خاطرنشان کرد: این معاونت با فعال سازی ظرفیت‌های فضای مجازی در زمینه مشاوره در کنار دانش‌آموزان است تا آنان با شناخت کافی و در منزل بتوانند به جمع بندی مناسب در زمینه رشته تحصیلی خود برسند.

فهمیده بیان کرد: با همکاری مشاوران و دبیران هر رشته، تولید محتوا در قالب کلیپ‌های مشاوره و معرفی رشته‌های فعال در استان البرز در دستور کاری قرار گرفت.

وی یادآور شد: در تهیه کلیپ‌های انتخاب رشته سعی شده تا علاوه بر معرفی مدارس متوسطه دوره دوم، هنرستانی و کاردانش های استان در همه‌ شاخه‌ها، نکات لازم برای انتخاب یک رشته از شناخت کلی و توانمندی‌های لازم تا ادامه تحصیل و بازار کار مورد بررسی قرار گیرد تا دانش‌آموزان و اولیا با شناخت کافی به صورت آگاهانه اقدام به انتخاب رشته کنند.

فهمیده تصریح کرد: این کلیپ‌ها از آبان ماه سال ۹۹ با تلاش مشاوران و دبیران مدارس تهیه شده است تا در فضای مجازی در دسترس دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: انتظار می رود دانش‌آموزان با دیدن این کلیپ‌ها و تحقیق بیشتر و همچنین مشورت با اهالی فن، بتوانند یک انتخاب رشته مناسب داشته باشند تا در این آزمون آگاهانه عمل کنند و سهمی در ساختن ایرانی آباد برای آینده داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: توانمندی، علاقه، نیاز جامعه و بازار کار از جمله مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب رشته دانش‌آموزان در پایه نهم است که باید آنان اشراف کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته مهمترین تصمیم گیری دانش آموزان در زندگیشان است، تاکید کرد: امسال ۱۷ هزار و ۶۷۳ دانش آموز دختر و ۱۸ هزار و ۶۱۷ دانش آموز پسر در پایه نهم مدارس البرز انتخاب رشته می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار