رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

کرونایی‌های شناسایی شده در آذربایجان‌شرقی ۲۰ درصد افزایش یافت

تبریز(پانا) - رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد موارد بیماران کرونایی شناسایی شده در این استان نسبت به روزهای اول سال جاری بیش از ۲۰ درصد افزایش دارد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
کرونایی‌های شناسایی شده در آذربایجان‌شرقی ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سیمین خیاط زاده افزود: در حالی که در روزهای آخر سال گذشته و ابتدای سال جاری موارد مثبت شناسایی شده کرونایی در استان به زیر ۱۰ درصد رسیده بود، اما این آمار امروز به بیش از ۳۰ درصد رسیده است که بسیار نگران کننده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون شرایط شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی وارد پیک کامل شده است و به تدریج به سمت قله پیک در حال حرکت است که اگر روند کنونی تداوم یابد، مشکلات بسیار زیادی در حوزه سلامت به وجود خواهد آمد.

خیاط زاده از بی توجهی مردم به شیوه نامه‌های بهداشتی انتقاد و یادآوری کرد: متأسفانه با وجود اعلام وضعیت قرمز در اغلب شهرهای آذربایجان شرقی و کلانشهر تبریز، همچنان عده‌ای از مردم به مقررات اعلام شده بی توجهی نشان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی از مغازه‌های گروه ۲ و ۳ در سطح شهر تبریز باز بوده و به اعلام شرایط قرمز این شهر بی توجهی نشان می‌دهند.

خیاط زاده از آحاد مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد تا حد امکان و به جز موارد بسیار ضروری از خانه‌های خود خارج نشوند و در صورت خروج از منزل حتماً از ماسک استفاده کنند چون در شرایط کنونی استفاده از ماسک تنها راه پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار