با استفاده از این دارو به مبارزه دردها بروید

تهران (پانا) - لامی گونه‌ای درخت است که به خانواده مخروطیان تعلق دارد. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این درخت صمغ آن می‌باشد که به روغن لامی معروف است. در این مقاله به بررسی این ماده می‌پردازیم.

کد مطلب: ۱۱۷۶۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
با استفاده از این دارو به مبارزه دردها بروید

خواص روغن لامی

روغن لامی (Canarium luzonicum) خواص و فواید درمانی زیادی نهفته است که این موضوع ریشه در ترکیبات بی نظیر موجود در آن دارد. در سال ۲۰۰۸ گروهی از دانشمندان چینی دانشگاه تیانجین آزمایشی در دو مرحله‌ای را بر روی روغن لامی انجام دادند که نتایج حاکی از این بود که شما در این روغن می‌توانید با مواد با ارزشی همچون دیپنتن، الیمیکین، المول، لیمونن، فلاندرن و ترپینئول آشنا شوید. جالب است بدانید که از روغن لامی در بسیاری از فرهنگ‌ها مانند بومی‌های آمریکایی و سلتیک ها به عنوان یکی از مهم‌ترین داروهای گیاهی استفاده می‌شده است.

مقابله با عفونت با مصرف روغن لامی

یکی از مهم‌ترین خواص این روغن مقابله با عفونت است. جالب است بدانید که مصری‌های باستان از روغن لامی برای مومیایی کردن استفاده می‌کردند چرا که با این روش می‌توانستند جسد را در مقابل بسیاری از عوامل مزاحم مانند انگل‌ها، باکتری‌های تجزیه کننده و قارچ‌ها در امان نگه دارند. تحقیقات انجام شده بر روی این روغن نشان می‌دهد که ترکیبات شیمیایی موجود در لامی می‌توانند بیش از ۲۰۰ گونه مختلف از باکتری‌ها را از بین ببرند که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به کاندیدا اشاره کرد. این روغن در عفونت‌های داخلی نیز می‌تواند مؤثر باشد به طوری که بعضی‌ها باور دارند استفاده از آن منجر به درمان عفونت‌های دستگاه ادراریمی‌شود.

کاهش درد

یکی دیگر از ویژگی‌های بی نظیر این روغن که از آن برای قرن‌ها استفاده می‌شده، کاهش درد می‌باشد. امروزه برای از بین بردن درد از مسکن‌ها استفاده می‌شود که اکثر متخصصان باور دارند این داروها دارای عوارض جانبی هستند. استفاده از این روغن همان تأثر مسکن‌ها را دارد با این تفاوت که هیچ خطری برای شما نخواهد داشت. شما می‌توانید از روغن لامی برای درمان دردهایی مانند سر درد، میگرن، سرما خوردگی، تب و کوفتگی‌ها استفاده کنید. این روغن در بیشتر داروخانه‌های دنیا در دسترس می‌باشد.

کاهش التهاب

التهاب به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد بیماری‌های مزمن به شمار می‌رود. دانشمندان باور دارند که بیش از ۵۰ درصد بیماری‌های مزمن با التهاب در ارتباط هستند. خواص ضد التهابی این روغن می‌تواند به بسیاری از بخش‌های بدن شما کمک کند. به عنوان مثال افرادی که از روغن لامی استفاده می‌کنند، در برابر بیماری‌های پوستی مانند آکنه و اگزما مقاوم‌تر هستند. همچنین در سال‌های اخیر ثابت شده که استفاده از مواد ضد التهابی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تا ۳۵ درصد کاهش بدهد.

کاهش استرس

مانند بسیاری از داروهای گیاهی، این روغن نیز قادر است به شما در کاهش استرس و اضطراب کمک کند. متأسفانه در سال‌های اخیر تغییر سبک زندگی باعث شده تا فشار روانی افزایش پیدا کند. استرس قادر است تأثیرات منفی زیادی بر روی تمام قسمت‌های بدن بگذارد و از همین رو کاهش آن می‌تواند در نهایت منجر به تقویت سلامت عمومی شود. استشمام این روغن قبل از خوابیدن می‌تواند به درمان بی خوابی کمک کند چرا که استرس و اضطراب به عنوان اصلی‌ترین دشمنان این مشکل شناخته می‌شوند. میگرن یکی دیگر از مشکلاتی است که با استفاده از این خاصیت روغن لامی می‌توان آن را کنترل کرد.

منبع: طبنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار