تمبرهای «پیشگامان هنر انقلاب و دفاع مقدس» رونمایی شد

تهران (پانا) - همزمان با « هفته هنر انقلاب » نخستین بلوک از گروه «تمبرهای پیشگامان هنر ایران» رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تمبرهای «پیشگامان هنر انقلاب و دفاع مقدس» رونمایی شد

به گزارش ستاد خبری هفته هنر انقلاب، در مراسمی که عصر یکشنبه بیست و دوم فروردین در محل موزه ارتباطات برگزار شد، بلوک شش تایی تمبرهای «پیشگامان هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» رونمایی شد. این شش قطعه تمبر که همزمان با « هفته هنر انقلاب» رونمایی شدند، نخستین بلوک از گروه «تمبرهای پیشگامان هنر ایران» است.

سید جمال هادیان طبائی زواره - نماینده تام‌الاختیار وزیر و رئیس شورای تمبر-، درباره رونمایی این تمبرها که بر اساس رویکرد جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به حوزه تمبر منتشر شده است گفت: این شش تمبر با آثارفاخری از هنرمندان بزرگ ایران ابوالفضل عالی، ایرج اسکندری، حبیب الله صادقی، ناصر پلنگی، کاظم چلیپا و مصطفی گودرزی منتشر شده است که در حاشیه این تمبرها، تصویر هنرمند، سال تولد وی، نام اثر و سال خلق اثر ذکر شده است.

وی افزود: این نخستین بار است که مجموعه تمبری از آثار مشاهیر فرهنگی و هنری ایران با شناسنامه و مشخصات کامل منتشر می شود و این تمبرها می‌تواند در بازار ارسال مراسلات و همچنین توسط مجموعه داران و کلکسیونرهای تمبر مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات در ادامه افزود: در سال‌های اخیر تمبر از گردش پستی خارج شده بود ولی از ابتدای امسال، با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمبر بار دیگر به عنوان اوراق بهادار به چرخه پستی کشور اضافه شده و به عنوان سفیر فرهنگی بر روی پاکت‌های پستی استفاده می شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر بین هشتاد تا صد هزار مجموعه دار تمبر در کشور وجود دارد که اقدام به جمع آوری تمبرکرده و در نمایشگاه‌های داخل و خارج از کشور شرکت می‌کنند که این تمبرها می تواند به عنوان سفیر فرهنگی کشورمان باشد.
هادیان در ادامه افزود: با تصمیم شورایعالی تمبر، قرار است در سال جدید مجموعه‌ای از تمبر پیشگامان هنر ایران منتشر شود که نخستین دوره از این تمبرهای فاخر و نفیس، تمبرهای پیشگامان هنر انقلاب و دفاع مقدس خواهد بود که انتشار این مجموعه در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد و مجموعه‌های مجسمه سازان، هنرمندان نقاشی خط و ... نیز منتشر خواهد شد.

بنابراین گزارش مجموعه تمبر پیشگامان هنر انقلاب و دفاع مقدس همزمان با« هفته هنر انقلاب» منتشر شده و با حضور محمد مهدی دادمان - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی- ، رمضانعلی سبحانی فر - مدیرعامل شرکت ملی پست- و سید جمال هادیان - نماینده تام‌الاختیار وزیر و رئیس شورای تمبر- رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار