دبیر کمیته انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 60 درصد رسیده است

تهران (پانا) - دبیر کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از رسیدن رعایت پروتکل های بهداشتی به حدود ۶۰ درصد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 60 درصد رسیده است

حسین قاسمی در گفت و گویی تلویزیونی با تشریح اینکه بیشتر شهرها و همه مراکز استان های کشور در وضعیت قرمز بیماری کرونا به سر می برند؛ گفت: با هدف کنترل بیماری کرونا، محدودیت های جدی از سوی ستاد ملی کرونا از روز شنبه این هفته به مدت ۱۰ روز آغاز شده و امید داریم با همراهی مردم بتوانیم جلوی شیوع گسترده بیماری را در کشور بگیریم.

قاسمی با تشریح این موضوع که طرح مدیریت هوشمند جامع کماکان محور برنامه ستاد ملی کرونا قرار دارد؛ گفت: برهه زمانی مقابله با مدیریت بیماری کرونا به دو دوره از اسفند ۹۸ تا آذر سال ۹۹ و بعد از آن قابل تقسیم است.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه تصمیمات و مبنای اقدام تا قبل از آذر ماه سال گذشته بر اساس موردی، موضوعی و به اقتضای رفتار بیماری کرونا بوده اما با ابتکار کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در آذر ماه، طرح جامع هوشمند تهیه و به تصویب ستاد ملی کرونا رسید که طبق این طرح دیگر تصمیمات به صورت هوشمند اتخاذ می شود.

وی گفت: علت اینکه اسم این طرح جامع است بخاطر دربرگیری پنج حوزه اصلی (ادارات؛ تجاری، خدماتی و بازرگانی؛ آموزشی؛ فرهنگی و اجتماعی؛ ترددها) است و هوشمندی اش هم به این دلیل بود که جغرافیای شهرها را مد نظر داشتیم.
متناسب با وضعیت بیماری و بستری‌ها در شهرها الزامات و محدودیت ها را مشخص کردیم.بر مبنای این طرح وضعیت هر شهر، هفتگی یعنی هر چهارشنبه بررسی و ابلاغ می‌شد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری همه نهادها و دستگاههای ذی ربط گفت: واقع امر این است که در این طرح اتاق اصناف، استانداری‌ها، نیروی انتظامی و سایر نهادها همکاری لازم را در اجرای پروتکل‌های هوشمند داشته اند.

قاسمی گفت: قبل از اجرای طرح جامع هوشمند در کشور ۱۶۰ شهر قرمز و ۲۸۵ شهر نارنجی داشتیم؛ با اجرای این طرح تعداد شهرهای قرمز در بازه زمانی ۱۸ هفته ای این فرایند کاملا تغییر یافت و در تاریخ ۲۵ اسفند ماه تعداد شهرهای قرمز به عدد ۹ و نارنجی به ۳۱ رسید.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه اصناف بیشترین همکاری را با مصوبات ستاد ملی کرونا طی ۱۴ ماه اخیر داشته اند، ادامه داد: ضرورت دارد به نوبه خود از زحمات و همراهی جامعه اصناف تشکر کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار