دوره نهفتگی کرونای انگلیسی چند روز است؟

تهران (پانا) - یک متخصص بیماریهای عفونی دوره نهفتگی کرونای انگلیسی را سه تا 14 روز اعلام کرد و افزود: بطور معمول در اکثر موارد با ورود ویروس به بدن، علائم بیماری ظرف سه تا پنج روز خود را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دوره نهفتگی کرونای انگلیسی چند روز است؟

به‌گزارش ایسنآ، محمدحسین زمانیان در خصوص دوره کمون کرونای انگلیسی گفت: این نوع ویروس جهش یافته هم همانند کرونای معمولی دوره کمون سه تا 14 روزه دارد، با این تفاوت که در اکثر موارد علائم بیماری ظرف سه تا پنج روز خود را نشان می دهد.

وی افزود: در کرونای انگلیسی علاوه بر اینکه علائم بیماری سریعتر بروز می کند، قدرت بالایی در ایجاد درگیری سیستم تنفسی بدن دارد، بطور مثال در بیشتر موارد زمانی که ریه درگیر می شود ظرف دو تا سه روز از 20 درصد درگیری به 70 درصد درگیری ریه می رسد و عملا سیر بیماری سرعت بالایی دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در یک مورد یک فرد مبتلا مراجعه کرد و در حالی که سی تی اسکن ریه درگیری بسیار جزیی را نشان می‌داد، ظرف سه روز این میزان درگیری ریه به حدود 70 درصد رسید که این میزان سرعت درگیری زنگ خطری جدی است.

زمانیان گفت: از طرفی شدت بیماری هم بیشتر است و در صورت بروز علائم در افراد، این علائم شدت بیشتری نسبت به نوع کرونای معمولی دارند.

این متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت و شدت بالای درگیری تنفسی در بیماری کرونای انگلیسی، شروع به موقع درمان اهمیت زیادی دارد و افراد باید به محض مشاهده هرگونه علائم مشابه کرونا به پزشک مراجعه کنند.

وی به قدرت سرایت بالای این ویروس هم اشاره کرد وافزود: برای تفاوت قدرت سرایت این ویروس با کرونای معمولی کافی است بدانید که اگر در یک اتاق 10 نفر حضور داشته و یک نفر مبتلا باشد، در کرونای معمولی امکان ابتلای سه نفر وجود دارد، اما در نوع کرونای انگلیسی این میزان حداقل به هشت نفر می رسد!

وی یادآور شد: کرونای انگلیسی تفاوت دیگری هم با کرونای معمولی دارد و آن درگیر کردن کودکان و نوجوانان است. در این نوع بیماری، عملا کودکان و نوجوانان هم همپای بزرگسالان و افراد مسن در معرض خطرهستند و باید پروتکل های بهداشتی با جدیت و دقت در مورد آنها هم رعایت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار