عزم نمایندگان برای تحقق شعار سال در حوزه‌های تقنینی و نظارتی

تهران (پانا) - رئیس حوزه ریاست مجلس از اهتمام ویژه مجلس شورای اسلامی برای کمک به امر تولید در کشور و احصای برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی برای پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در قوه مقننه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
عزم نمایندگان برای تحقق شعار سال در حوزه‌های تقنینی و نظارتی

بابک نگاهداری، مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در در جمع خبرنگاران افزود: تاکید رئیس قوه مقننه، پیگیری تحقق شعار سال به صورت برنامه محور و اقدامات راهبردی ناظر به رفع مشکلات کشور و مردم به صورت عملیاتی است. براین اساس مقرر شده، اهم برنامه‌ها و اقدامات مورد نظر کمیسیون‌های تخصصی، فراکسیون‌ها و ارکان مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه درخصوص شعار سال در دو بخش تقنینی و نظارت کلان احصا شده و به حوزه ریاست مجلس اعلام شود تا در شورای هماهنگی کمیسیون‌ها با حضور رئیس مجلس و روسای کمیسیون‌های تخصصی، جمع بندی لازم در این خصوص صورت پذیرفته و اولویت‌های برنامه‌ای و اقدامات کلان در سطح ملی و درون قوه مقننه تعیین و مصوب شود.

وی افزود: بنابراین رویکرد آقای قالیباف، برنامه‌ریزی منسجم برای احصای اولویت‌ها در راستای انجام اقدامات عملیاتی در سطح راهبردی و متناسب با ماموریت‌های تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی جهت لبیک گفتن مجلس انقلابی به منویات و شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

نگاهداری افزود: رویکرد برنامه‌محور مجلس یازدهم عبارت است از خروجی‌های ملموس و تسهیل‌گر بخش تولید از طریق وضع قوانین در صورت نیاز، تنقیح قوانین و مقررات زدایی برای کمک به بهبود امر تولید در کشور و همچنین رفع موانع و مسائل اصلی در حوزه تولید و خدمات با ارجحیت و اولویت رویکرد نظارتی مجلس شورای اسلامی.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از هرگونه شعارزدگی بدون عمل‌گرایی عینی و ناملموس برای مردم پرهیز داشته و عزیزان نماینده در مجلس یازدهم، بر اساس ماموریت ذاتی مجلس و جایگاه قوه مقننه در حکمرانی کشور، در نظر دارند از طریق نظارت کلان و پیگیری مسایل و موضوعات اولویت‌دار از دستگاهها و نهادهای اجرایی، اقدامات راهبردی و کلان در عین حال روشن و عملیاتی را برای تحقق شعار سال در کشور در حوزه‌های تقنینی و نظارتی انجام دهند؛ لذا با جدیت بر وضع قوانین مورد نیاز جهت تقویت بخش تولید و بهبود وضعیت تولیدکنندگان اعم از بخش صنایع و معادن، کشاورزی و حوزه‌های عمرانی و زیرساختی و سایر بخش‌های خدماتی و تولید در بخش‌های نرم‌افزاری و مغزافزاری به ویژه حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی تاکید دارند.

نگاهداری گفت: امیدوارم با کمک و هماهنگی تمامی وزارتخانه‌ها، دستگاهها و نهادهای اجرایی کشور، شاهد مرتفع شدن مشکلات اصلی کشور و مردم در سالجاری باشیم و این تلاش‌ها در نهایت به بهبود وضعیت معیشتی مردم منتج شود.

وی افزود: بدیهی است پس از طی مراحل احصا، تعیین و تصویب اولویت‌های برنامه‌ای کمیسیون‌های تخصصی ذیل برنامه تحولی بلندمدت مجلس یازدهم، نتایج و خروجی‌های سنواتی، به ویژه در حوزه تحقق شعار سال به سمع و نظر ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی رسانده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار