گفت‌وگو با رضا نوروزی، فوتبالیستی که در مسابقات زیبایی‌اندام درخشید

باید قهرمان می‌شدم

علی کریمی با بدن الان حتماً یک توپ طلای جهان را می‌گرفت/ رکورد گلزنی من هم شکسته می‌شود

تهران (پانا) - یکی از خبرهای جالبی که در چند روز اخیر منتشر شد، حضور رضا نوروزی مهاجم سابق تیم ملی فوتبال فولاد و پرسپولیس در اولین دوره مسابقات فیتنس قهرمانی کشور بود.

کد مطلب: ۱۱۷۶۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
باید قهرمان می‌شدم

به‌گزارش ایران، رقابت‌هایی که نوروزی در شاخه فیتنس استایل در آن شرکت کرد و با رسیدن به مقام دوم این مسابقات، نام خود را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت. مسابقات فیتنس به این شکل است که ورزشکاران یک بار برای نمایش عضلات خود بدون لباس روی استیج می‌روند و از داوران رأی می‌گیرند و یک بارهم با لباس رسمی و کت و شلوار برای نمایش استایل‌شان جلوی دوربین‌ها فیگور می‌گیرند. نوروزی نیز ابتدا در بین حدود 50 شرکت کننده با عضلات ورزیده و زیبای خود نظر داوران را جلب کرد و به نیمه‌نهایی رسید و سپس توانست خود را به فینال این رقابت‌ها برساند و در نهایت عنوان دومی و مدال نقره را از آن خود کرد. نوروزی درخصوص حضور خود در رشته فیتنس به «ایران» چنین توضیح داد: «من همیشه علاقه زیادی به رشته فیتنس داشتم و همیشه هم در دوران فوتبالم فیت بودم. وقتی هم حضور در این مسابقات به من پیشنهاد شد و دیدم حتی با کت و شلوار هم باید فیگور بگیریم، برایم خیلی جذاب بود و تصمیم گرفتم در این مسابقات شرکت کنم. برای حضور در این مسابقات هم یک رژیم 40 روزه گرفتم و با تمرینات فشرده‌ای که پشت سر گذاشتم، خود را به مسابقات رساندم.»

او درباره اینکه همه از دیدن بدن آماده و ورزیده او شگفت‌زده شدند، یادآور شد: «همان طور که گفتم، بدنم هم همیشه خوب بوده و سعی کرده‌ام همیشه آمادگی بدنی‌ام را حفظ کنم. من چه زمانی که فوتبال بازی می‌کردم و چه بعد از آن هر روز در باشگاه بدنسازی بودم و به این رشته علاقه زیادی داشتم. یعنی چون می‌خواستم خوش استایل باشم و لایف استایل زندگی‌ام خوب باشد، همیشه دوست داشتم که تمرین کنم و اضافه وزن نداشته باشم. چربی بدنم پایین باشد و وقتی هم این مسابقات به من پیشنهاد شد، تصمیم گرفتم که رژیمم را بیشتر کنم و فکر می‌کنم الان چربی بدنم 4 درصد باشد.»

نوروزی درباره اینکه فکرش را می‌کرد که در این مسابقات به مقام دوم برسد، چنین واکنشی داشت: «نه، من فکر می‌کردم که اول می‌شوم. همه کسانی هم که آنجا بودند، می‌دانند حق چه کسی بود که اول شود و قضاوت را برعهده آنها می‌گذارم. البته عیبی ندارد که دوم شدم ولی همه کسانی که آنجا بودند، می‌گفتند که حق من دومی نبود و باید قهرمان می‌شدم.»
آیا ورزشکاران رشته بدنسازی تعجب نکردند که تو به عنوان یک فوتبالیست سابق در این رشته به صورت حرفه‌ای شرکت کرده‌ای و مقام هم آوردی؟ نوروزی به این سؤال چنین پاسخ داد: «تعجب ندارد. من 15 سال ورزش حرفه‌ای کردم و بعد هم به ورزشی آمده‌ام که حرفه‌ای نیست و مسابقاتی که من در آن شرکت کردم، آماتور بود. یعنی مسابقاتی بود که هر کسی با لایف استایل خوب می‌توانست در آن شرکت کند. من خیلی کار شاقی نکرده‌ام.»

خیلی از فوتبالیست‌ها وقتی خداحافظی می‌کنند، از فرم بدنی ایده‌آل‌شان خارج می‌شوند و گاهی اضافه وزن هم می‌آورند ولی نوروزی نه تنها این طور نشده بلکه در شکل بسیار خوبی ظاهر شده است. او در این باره گفت: «این دیگر به زندگی آدم‌ها برمی‌گردد. نه تنها فوتبالیست‌ها بلکه همه همین طور هستند. حالا فوتبالیست‌ها بیشتر در چشم هستند. اما در کل خیلی‌ها خوش‌پوش هستند و دوست دارند بدن‌شان فرم ایده‌آلی داشته باشد و برایشان مهم است که خواب مناسبی داشته باشند و غذای به اندازه‌ای بخورند.»

علی کریمی کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس هم در عکس‌های جدیدی که از خود منتشر کرده، نشان داده که بدنش فرم بسیار خوبی دارد و به قول عامیانه شش تکه است. نوروزی درباره این همبازی سابق خود چنین نظر داد: «من کوچک‌تر از آنم که بخواهم درباره علی کریمی نظری داشته باشم ولی اگر بخواهم به عنوان یک هوادار او صحبت کنم، باید بگویم که او یک اسطوره در فوتبال ایران و بهترین بازیکن ایران بوده است. به نظرم اگر او زمانی که فوتبال بازی می‌کرد این طور به بدنش می‌رسید، حداقل یک توپ طلای جهان را به دست می‌آورد. او با این استایل عالی یا در بارسلونا توپ طلا می‌گرفت یا در رئال مادرید.»

یکی دیگر از فوتبالیست‌هایی که هر روز تمرینات بدنسازی پرفشاری را انجام می‌دهد، احمدرضا عابدزاده است. نوروزی درباره دروازه‌بان و کاپیتان پیشین تیم ملی و پرسپولیس هم چنین نظر داد: «احمدرضا عابدزاده که سلطان است و من عاشقانه دوستش دارم، بازیکن محبوب دوران کودکی‌ام است و خیلی ناراحتم از اینکه پاهایش آسیب دیده است و چند سال یک بار مجبور می‌شود جراحی کند. ولی من راجع به او و تمریناتش چه می‌توانم بگویم؟ همه عابدزاده را می‌شناسند و می‌دانند چقدر به ورزش علاقه دارد.»

نوروزی در لیگ دهم با 24 گل زده برای فولاد به عنوان آقای گلی لیگ برتر رسید که هیچ بازیکنی نتوانسته تاکنون رکورد او را بزند. در حال حاضر سجاد شهباززاده، مهاجم سپاهان با 16 گل زده در صدر جدول گلزنان است. نوروزی درباره اینکه بازیکنی می‌تواند رکورد او را بشکند یا نه، گفت: «بالاخره رکورد برای شکستن است. این رکورد چند سال دست آقای رضا عنایتی و آرش برهانی بود و من شکاندم. قطعاً بازیکنی هم می‌آید که رکورد مرا بشکند. الان شهباززاده فوق‌العاده کار کرده و به او تبریک می‌گویم. قطعاً آقای گل می‌شود و برایش آرزوی بهترین‌ها را دارم.» نوروزی در لیگ چهاردهم به پرسپولیس آمد ولی بعد از 4 بازی دچار مصدومیت سختی شد و فصل را از دست داد. با این حال او همیشه با علاقه از حضور خود در این تیم یاد می‌کند. نوروزی درباره شانس قهرمانی سرخپوشان پایتخت در لیگ بیستم هم صحبت کرد: «اصلاً شکی در این موضوع ندارم. البته سپاهان هم تیم قوی و بسیار خوبی است ولی من فکر می‌کنم باز هم پرسپولیس قهرمان شود. الان هم که تیم می‌خواهد به آسیا برود و امیدوارم ا‌ن‌شاءالله در این مسابقات هم دوباره به موفقیت برسد و شانس قهرمانی داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار