شناسایی بیش از 3 هزار مبتلا به کرونا از ابتدای سال جاری در استان یزد

یزد (پانا) - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از فوت 32 بیمار مبتلای قطعی به کرونا در سه هفته گذشته در استان یزد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی بیش از 3 هزار مبتلا به کرونا از ابتدای سال جاری در استان یزد

ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در سه هفته گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی سه هزار و 818 بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از مبتلایان شناسایی شده، 495 بیمار در بیمارستان های استان بستری و سه هزار و 323 بیمار در منزل دوره درمان خود را طی کردند.

سلمانی با اشاره به شناسایی سه هزار و 818 بیمار افزود: دو هزار و 327 بیمار از شهرستان یزد، 285 بیمار از شهرستان اردکان، 133 بیمار از شهرستان میبد، 405 بیمار از شهرستان خاتم، 158 بیمار از شهرستان ابرکوه، 196 بیمار از شهرستان مهریز، 165 بیمار از شهرستان تفت، 33 بیمار از شهرستان بافق، 72 بیمار از شهرستان اشکذر و 44 بیمار از شهرستان بهاباد بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطر نشان کرد: متاسفانه در سه هفته گذشته 32 تن از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

سلمانی با اشاره به کاهش چشمگیر شیوه نامه های بهداشتی اظهار کرد: در حال حاضر رعایت فاصله اجتماعی در استان به 37 درصد و استفاده از ماسک در استان به 46 درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: بین رعایت شیوه نامه های بهداشتی و افزایش بیماری رابطه مستقیم وجود دارد و با رعایت بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی از میزان خسارت، ابتلا و مرگ و میر در استان بکاهیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از همشهریان خواست: از سفر به ییلاقات، برگزاری دورهمی های خانوادگی و حضور در سطح شهر جدا خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار