از کتاب زندگی پدر شهید که خیّر مدرسه‌ساز است تا جمع‌آوری مدارس کانکسی روستا

تهران (پانا) - سفر وزیر آموزش و پرورش به استان آذربایجان غربی سرشار از برکات و اتفاقات شیرین بود که توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور رقم خورد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
از کتاب زندگی پدر شهید که خیّر مدرسه‌ساز است تا جمع‌آوری مدارس کانکسی روستا

به گزارش پایگاه اطلا‌ع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، یکی از این اتفاقات خوب، آیین رونمایی از کتاب زندگی‌نامه و کارنامه خیّر مدرسه‌ساز آذربایجان‌غربی «ادیک مجنونیانس» بود که با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه معلم زنده‌یاد «حسن انزلی» برگزار شد.

این خیّر مدرسه‌ساز، پدر شهید «ساکو مجنونیانس» از شهدای دوران جنگ تحمیلی است که فرزند خود را در سال ۱۳۶۵ طی بمباران هوایی ارومیه توسط جنگنده های عراقی از دست داد و اینک به یاد فرزند محصل خود با عشق و علاقه خاصی به مدرسه سازی در مناطق محروم روی آورده است.

امضای تفاهم‌نامه برای جمع‌آوری مدارس کانکسی روستایی

در این سفر، تفاهم‌نامه سازمان نوسازی مدارس کشور با سازمان منطقه آزاد ماکو به امضا رسید؛ اتفاقی که موجب جمع‌آوری مدارس کانکسی روستاهای منطقه آزاد ماکو می‌شود.

این تفاهم‌نامه، به امضای مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو رسید؛ طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و مشارکت در امر محرومیت‌زدایی به‌ویژه در حوزه استانداردسازی فضاهای آموزشی در طرح حذف و جایگزینی مدارس کانکسی روستاهای منطقه آزاد ماکو مشارکت پنجاه درصدی داشته باشد.

با اجرای این تفاهم‌نامه 25 مدرسه کانکسی واقع شده در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو که مشتمل بر شهرستان‌‌های ماکو، پلدشت و شوط می باشد در ظرف مدت یک‌سال جمع آوری و با مدارس استاندارد متعارف جایگزین می‌شوند.

بهره‌برداری از ۱۳ پروژه آموزشی و ورزشی

اما بهره‌برداری از پروژه‌های تکمیل شده آموزشی و ورزشی و کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید از دیگر برنامه‌هایی بود که در این سفر انجام شد. آیین افتتاح همزمان 12 پروژه آموزشی و یک باب سالن ورزشی با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، مهراله رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

البته وزیر آموزش و پرورش که در مدرسه معلم زنده یاد «حسن انزلی» در ارومیه حضور داشت، از طریق ارتباط ویدئو کفرانس این 12 پروژه با 82 کلاس درس را افتتاح کرد. همچنین با دستور وزیر آموزش و پرورش احداث ۱۵ پروژه با ۶۶ کلاس درس و زیربنای ۷۰۶۳ مترمربع در اقصی‌نقاط استان آذربایجان غربی آغاز شد.

تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات ملی مدرسه سازی استان آذربایجان غربی

در این سفر، رئیس سازمان نوسازی، خبرهای خوب هم برای مردم این استان داشت و اینکه اعتبارات ملی مدرسه‌سازی استان آذربایجان غربی از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۹ با افزایش 6 برابری مواجه بوده و تخصیص کامل داشته است. همچنین ردیف اعتباری ویژه در قانون بودجه برای چهار استان آذربایجان‌غربی، خوزستان، کرمان و هرمزگان اختصاص یافته است.

مهراله رخشانی‌مهر در جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی که با حضور وزیر آموزش و پرورش در محل استانداری برگزار شد، گفت: اعتبارات نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی در سال 1399 نسبت به سال 1396 بیش از 6 برابر شد که کاملا تخصیص یافت و سهم این استان از محل اعتبارات ملی در سال گذشته 208 میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه اتفاق خوبی که در بودجه سال 1400 رخ داده این است که ردیف و اعتباری ویژه برای چهار استان آذربایجان غربی، هرمزگان، کرمان و خوزستان در نظر گرفته شده‌است، افزود:با توجه به وضعیت سرانه فضای آموزشی چهار استان یاد شده، این ردیف اعتباری ویژه تصویب شد تا سرانه فضای آموزشی این استان‌ها ارتقا یابد و به متوسط کشوری نزدیک‌تر شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اعتبارات استانی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در سال 1399، 110 میلیارد تومان مصوب شده‌بود که 29 درصد آن تخصیص یافته است در حالی‌که اعتبارات ملی آذربایجان‌غربی 208 میلیارد تومان بود که تخصیص صد در صدی داشته‌است.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس در آذربایجان‌غربی همگام با سراسر کشور صورت گرفته است، خاطر‌نشان کرد: پروژه‌های نیمه تمامی که رها شده ‌بود نیز ساماندهی شد و عملیات اجرایی و تکمیل آنها با جدیت و اولویت انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار