پزشک متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان شهید گنجی برازجان:

در بیماری کرونا بیشترین خطر متوجه بیمارانی است که علائم تنفسی دارند

بوشهر(پانا)_ پزشک متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان شهید گنجی برازجان تاکید کرد در خیز چهارم بیماری کرونا، بیشترین خطر متوجه بیمارانی است که علائم تنفسی دارند.

کد مطلب: ۱۱۷۶۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
در بیماری کرونا بیشترین خطر متوجه بیمارانی است که علائم تنفسی دارند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان حسن شفیعی بیان کرد: تعداد زیادی از مبتلایان کرونا در حال حاضر با علائم گوارشی از جمله درد شکم، اسهال، حالت تهوع و تب خفیف به پزشک مراجعه ‌می‌کنند.
شفیعی گفت: در طیف زیادی از مبتلایان این علائم به‌تنهایی بروز کرده و در دسته دیگر ممکن است همراه با علائم تنفسی شامل تنگی نفس، درد قفسه سینه و... باشد.
شفیعی افزود: در بیمارانی که علائم تنفسی دارند، علائم عمومی شامل سردرد، چشم‌درد، به‌ویژه درد کمر؛ درد گردن و ساق پا هم دیده می‌شود و در بیمارانی که تنها دچار علائم گوارشی می‌شوند، به‌طورمعمول شدت بیماری کمتر است و خوشبختانه این علائم با عوارض گوارشی همراه نیست.
متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان شهید گنجی برازجان تأکید کرد: بیشترین خطر متوجه بیمارانی است که دچار علائم تنفسی می‌شوند و این امکان هست که با وجود این علائم، افراد دچار عوارضی از جمله تغییرات عروقی، نارسایی تنفسی، سکته قلبی، سکته مغزی و درگیری عضله قلب شوند.
وی اظهار کرد: آنچه در نوع جهش‌یافته کرونا مهم است، سرعت‌بالای وخامت حال بیماران است، به‌طوری‌که افراد ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت دچار علائم شدید بیماری می‌شوند.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در نوع جهش‌یافته انگلیسی؛ برگشت حس چشایی و بویایی طی چند روز ولی در جهش چینی طی سه روز تا سه هفته اتفاق می‌افتد.
وی تصریح کرد: در کرونای معمولی به‌طور معمول افراد در هفته دوم بیماری دچار علائم شدید می‌شدند، اما در نوع کرونای انگلیسی این وخیم شدن حال بیماران تنها ظرف یک تا دو روز اتفاق می‌افتد، بنابراین افرادی که ظرف مدت کوتاهی بدحال شدند باید به ابتلا به کرونای انگلیسی مشکوک شوند.
شفیعی با بیان اینکه وضعیت به شدت بحرانی است؛ تاکید کرد: طی کمتر از یک ماه تقریباً تمام استان‌های کشور قرمز اعلام‌شده‌اند، درحالی‌که در موج‌های قبلی قرمز شدن مناطق کشور تدریجی‌تر اتفاق افتاد.
وی اظهار کرد: با پر شدن سریع تخت‌های بیمارستانی در حال حاضر، احتمال اینکه بخشی از بیماران نسبتاً بدحال تحت نظر تیم‌های مراقبت در منزل یا مراکز بهداشتی درمانی مدیریت بشوند؛ بسیار است.
شفیعی به‌عنوان یک متخصص بیماری‌های عفونی که روزانه مراجعات زیادی در خصوص ویزیت بیماران کرونایی دارد، از مردم خواست: با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها در حال تکمیل شدن است، هیچ راهی جز رعایت پروتکل های بهداشتی در مورد کرونا وجود ندارد، لطفاً در خانه بمانید و جز در موارد اضطراری از خانه خارج نشوید، در خارج از منزل حتماً از ماسک استفاده کنید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار