پیروزی کرونا بر گلستانی ها

گلستان(پانا)- تعداد کرونایی های استان گلستان افزایش پیدا کرده است و سرعت شیوع این بیماری آنقدر چشمگیر است که چاره ای به جزتعطیلی چند روزه مشاغل نمانده است.

کد مطلب: ۱۱۷۶۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پیروزی کرونا بر گلستانی ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در گلستان از حدود ۳۰۰ بیمار در جمعه هفته گذشته، الان به بیش از ۴۰۰ بیمار رسیده است.

ناهید جعفری اظهار کرد: در حال حاضر سرعت شیوع بیماری کرونا بسیار نگران‌کننده شده است و برای کنترل این وضعیت باید همه مردم همکاری کنند.

وی افزود: روز گذشته ۱۰۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در ابتدای هفته گذشته ۲ شهرستان نارنجی در استان داشتیم، اما در پایان هفته وضعیت به گونه‌ای شد که از مجموع ۱۴ شهرستان استان، ۶ شهرستان در وضعیت قرمز و ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

جعفری در ادامه با اشاره به شروع محدودیت‌های ۱۰ روزه کرونایی در استان، گفت: وقتی‌که با این حجم وسیع از فراگیری بیماری روبه‌رو هستیم، الزاماً باید محدودیت‌ها در جامعه اعمال شود. هر چند که این محدودیت‌ها برای برخی از مردم به خصوص بازاریان مشکل ایجاد می‌کند اما حفظ جان مردم اولویت دارد.

وی تصریح کرد: بعد از قرار گرفتن شهرستان‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی، مکاتبات لازم با فرمانداری‌ها برای اعمال محدودیت‌ها از جمله تعطیلی تالارهای پذیرایی، بیرون بر شدن رستوران‌ها، غیرحضوری شدن آموزش‌ها، دورکاری نیمی از کارمندان و ... انجام شد. در ستاد استانی کرونا این موضوع مطرح و بر رعایت این محدودیت‌ها تأکید شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان معتقد است که وضعیت الان ناشی از بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خریدهای پایان اسفند و مسافرت‌های نوروزی ابتدای فروردین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار