گفت‌وگو با لوسیانو پریرا، مهاجم فولاد پیش از پلی‌آف آسیا

بازی با العین برای فوتبال ایران مهم است

تهران (پانا) - فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از امروز برای فوتبال ایران آغاز خواهد شد و فولاد خوزستان در پلی‌آف این مسابقات در عربستان به مصاف العین امارات خواهد رفت.

کد مطلب: ۱۱۷۶۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بازی با العین برای فوتبال ایران مهم است

به‌گزارش ایران، این دیدار علاوه بر این که از نظر حضور یکی دیگر از نمایندگان کشورمان در مرحله گروهی اهمیت دارد، اولین حضور یک تیم ایرانی پس از 3 سال در عربستان است. پیش از این تیم‌های ایرانی و عربستانی به دلیل مشکلات سیاسی در کشور ثالث به مصاف هم می‌رفتند و حضور تیم ایرانی در عربستان و استقبال خوب عربستانی‌ها می‌تواند نویدبخش رفع مشکلات کشور ما با عربستان باشد.

لوسیانو پریرا مندز، مهاجم نام آشنای فولادی‌ها درخصوص آمادگی تیمش برای رویارویی با العین امارات گفت: «می‌توانم بگویم در بهترین شرایط ممکن هستیم. در این مدت تمام تمرکزمان روی بازی با العین بوده و می‌دانیم این بازی چقدر برای ما، هواداران و فوتبال ایران مهم است؛ بنابراین از فردای بازی برابر آلومینیوم در لیگ برتر آقای نکونام پله پله برنامه‌ریزی کرد تا بازیکنان را به لحاظ روحی و فنی آماده این بازی کند و در حال حاضر در بهترین سطح از آمادگی قرار داریم.»

او با اشاره به این موضوع که کاملاً برای رویارویی با العین آماده هستیم، این گونه صحبت‌هایش را ادامه داد: «آقای نکونام مدام درباره این بازی با ما صحبت کرده و آنالیز دقیقی از این تیم داشته‌ایم و شناختی که از العین داریم قطعاً کمتر از شناختمان از تیم‌های لیگ برتری نیست. من به شخصه بارها این بازی و اتفاقات احتمالی‌اش را در ذهنم مرور کرده‌ام و حتماً سایر بازیکنان هم همین شرایط را داشته‌اند.» پریرا در فصل هجدهم فوتبال 16 گل به ثمر رساند و همراه با کی‌روش استنلی (مهاجم سپاهان) عنوان آقای گلی لیگ ایران را به دست آورد و بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر شد. او که ملقب به شیمبا است، بیان داشت: «مطمئنم می‌توانیم به هدفی که در ذهن داریم دست پیدا کنیم. با تأکید سرمربی تیم برای تک تک ثانیه‌های بازی برنامه داریم و قطعاً می توانیم در این بازی به پیروزی برسیم.» مهاجم برزیلی فولاد درخصوص شرایط نابرابر تیم‌های ایرانی با تیم‌های عربی این گونه صحبت کرد: «این موضوع کاملاً مشخص است و تیم‌های عربی پول زیادی برای خرید بازیکن و آماده‌سازی خرج می‌کنند. بازیکنان العین چندین میلیون دلار قیمت دارند. واقعاً آنها هیچ محدودیتی در خرج کردن ندارند. با این حال همه چیز پول و امکانات نیست. ما تیمی متحد و منسجم هستیم که در سخت‌ترین شرایط ممکن فقط به پیروزی و موفقیت فکر می‌کنیم.»

او با اشاره به پنجره بسته نقل و انتقالاتی فولاد اظهار داشت: «فکر نمی‌کنم سخت‌تر از این وجود داشته باشد که پنجره نقل و انتقالاتی تیم شما بسته باشد و مجبور باشید با تعدادی بازیکن محدود در سه جام (لیگ قهرمانان، لیگ برتر و جام حذفی) شرکت کنید و مقابل پرهزینه‌ترین تیم آسیا به میدان بروید، این موضوع در طولانی‌مدت و بازی‌های پرفشار کار ما را دشوارتر می‌کند. البته ما هنوز می‌توانیم بهتر باشیم و بهتر نتیجه بگیریم و این بستگی به خود ما دارد که بتوانیم از فرصت‌هایی که در بازی نصیب‌مان می‌شود، استفاده کنیم.»

پیش از اعزام تیم فولاد به ریاض همه از میزبانی عربستانی‌ها نگران بودند اما در تصاویر منتشر شده مشخص شد که سعودی‌ها استقبال خوبی از فولاد داشتند. شیمبا در این خصوص گفت: «فوتبال و ورزش همیشه راهی برای صلح بین کشورها بوده است. آنها هم همان کاری را کردند که اگر یک تیم عربستانی به ایران می‌آمد در ایران انجام می‌شد. این برایمان عجیب بود که برای چند بار برنامه بازی ما برابر العین تغییر کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا ابتدا اهواز را به عنوان میزبان انتخاب کرد و بعد بازی را به عربستان انتقال داد. روز بازی هم چند بار تغییر کرد. اما به هر حال الان دیگر هیچ کدام از اینها اهمیتی ندارد و ما فقط به موفقیت فوتبال ایران فکر می‌کنیم.»

مهاجم فولاد درخصوص هدایت تیم فولاد توسط جواد نکونام و پیش‌بینی‌اش از عملکرد فولاد در لیگ بیستم این گونه صحبت کرد: «فولاد در این 2 سال با سرمربی جوان و با تجربه‌اش و همین طور بازیکنانی که برای موفقیت از همه داشته‌هایشان استفاده می‌کنند، کیفیت خودش را نشان داده و اگر اینجا هستیم فقط به خاطر این کیفیت است.»

بــــرش
نکونام: جوانان فولاد آماده فداکاری برای ایران هستند

جواد نکونام در آستانه دیدار فولاد ایران برابر العین امارات در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا اظهارداشت: «ما نماینده فوتبال ایران هستیم و با تمام توان تلاش می‌کنیم از فوتبال ایران در آسیا دفاع کنیم. مدت‌های زیاد روی العین و شیوه بازی‌اش کار کرده‌ایم. بازیکنان جوان و با تجربه فولاد از حضور در لیگ قهرمانان آسیا هیجان زده و خوشحال هستند. آنها آماده فداکاری برای تیم‌شان، فوتبال ایران و خوشحالی هواداران خوب فولاد هستند؛ می‌دانند چطور تعهد و مسئولیتشان را تا آخر بازی انجام دهند؛ در دوران بازیگری یاد گرفتم که تسلیم شدن یعنی توهین به فوتبال. این را به بازیکنانم هم گفته‌ام و این موضوع در ذهن آنها جا افتاده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار