پیام تسلیتی برای درگذشت احمد دانشگر

تهران (پانا) - گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران درگذشت احمد دانشگر، پژوهشگر حوزه فرش را تسلیت گفتند.

کد مطلب: ۱۱۷۶۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام تسلیتی برای درگذشت احمد دانشگر

به گزارش روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، در پی درگذشت احمد دانشگر، پیام تسلیتی از سوی اعضای گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر منتشر شد. متن پیام بدین شرح است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت آقای احمد دانشگر، از پژوهشگران نام‌آشنای حوزه فرش، موجب تأثر و تألم بسیار است. ایشان از جمله نویسندگان پیشکسوتی است که به دلیل علاقه‌ بسیارشان به حوزه فرش دستباف، کتاب‌ها و مقالات متعددی در این زمینه به رشته تحریر درآوردند.

گروه تخصصی هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر، از درگاه پروردگار متعال برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای خانواده محترم‌شان صبر جزیل مسئلت دارد. »

محمدحسین دانشگر در سال ۱۳۱۲ در دزفول به دنیا آمد و تحصیلات خود را در خراسان و سپس دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات عرب در محضر اساتیدی چون بدیع‌الزمان فروزانفر انجام داد.

او علاوه بر پژوهش‌های ادبی و عرفانی در حوزه فرش دستباف، دامنه‌دار و عاشقانه تحقیق کرد و رسانه‌ها و گردهمایی‌های داخلی و بین‌المللی همواره شاهد تحقیقات و مقالات ارزشمندش بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار