هشدار درباره آمار ابتلا به کرونا؛ تعداد فوتی‌ها به روزی ۵۰۰ نفر می‌رسد

تهران (پانا) - طبق آمار وزارت بهداشت هفته اخیر ۲۸ هزار بستری جدید قطعی یا محتمل کرونا اتفاق افتاده است که در 14 ماه گذشته و در دوران شیوع کرونا یک رکورد بی‌سابقه در بخش بستری‌ مبتلایان بوده است.

کد مطلب: ۱۱۷۶۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
هشدار درباره آمار ابتلا به کرونا؛ تعداد فوتی‌ها به روزی ۵۰۰ نفر می‌رسد

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد یک میلیون و ۶ هزار و ۹۳۴ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که ۶۳ هزار و ۸۸۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند و تاکنون یک میلیون و ۶۸۴ هزار و ۵۷۰ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این در حالی است که ۴ هزار و ۲۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

کرونا در هفته اخیر، رکوردشکنی کرده است و دیروز با بیش از 22 هزار مبتلا رکورد تازه‌ای رقم زد و بنا به گفته مسئولان وزارت بهداشت به زودی آمار مرگ و میر هم افزایش محسوسی خواهد داشت و تا دو هفته آینده تعداد فوتی‌ها به روزی 500 بیمار خواهد رسید. همچنین بنابر اعلام ماسک بر اساس داده‌های معاونت بهداشت وزارت بهداشت هفته اخیر ۲۸ هزار بستری جدید قطعی یا محتمل کرونا اتفاق افتاد که نسبت به هفته قبل حدود ۱۰ هزار مورد افزایش داشته است. این سرعت افزایش موارد بستری از ابتدای سال ۹۹ بی‌سابقه است.

بر این اساس، در موج چهارم سرعت افرایش بستری، ۳.۷ برابر نسبت به مدت مشابه در موج دوم و سوم است.

۲۵۷ شهرستان و تمامی مراکز استان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند و ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند.

با توجه به اینکه سرعت افرایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب شدیدتر از خیزهای قبلی است، برهمین اساس استفاده از ماسک، خودداری از دورهمی و مراسم عروسی و سوگواری ضروری است. همچنین استفاده از وسایل نقیله عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و بخصوص سرپوشیده از عوامل اصلی انتقال کرونا است.

نمودار اول: تعداد بستری‌های جدید قطعی یا محتمل کرونا از ابتدای سال 99 تاکنون به صورت هفتگی

نمودار دوم: افزایش قرمز یا کاهش آبی آمار بستری جدید هر هفته نسبت به هفته قبل

آغاز موج چهارم کرونا در کشور باعث شده است تا محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی مجددا اعمال شود و به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا این محدودیت‌ها از فردا شنبه 21 فروردین ماه در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد. این محدودیت‌ها به مدت دو هفته ادامه دارد. به گفته رئیسی، با توجه شرایط موجود حاکم بر کشور مشاغل گروه یک می‌توانند در شهر‌های قرمز فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه دو، سه و چهار حق فعالیت ندارند. مشاغل ضروری مانند سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها، مطب‌ها، بیمارستان‌ها، تعمیرگاه‌ها و سایر مشاغلی هستند که تامین کننده مایحتاج ضروری مردم خواهند بود، می‌توانند فعال باشند.

همچنین در شهر‌های نارنجی هم مشاغل گروه یک و دو می‌توانند فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه سه و چهار در شهر‌های نارنجی اجازه فعالیت ندارند.

در حوزه ترد پلاک‌های بومی حق خروج از شهر قرمز و ورود به شهر دیگر را ندارند و پلاک‌های غیر بومی حق ورود به شهر‌های قرمز و همچنین شهر‌های نارنجی را نخواهند داشت. تمام فعالیت‌های آموزشی تعطیل هستند و آموزش‌ها فقط به صورت مجازی ادامه پیدا خواهد کرد.

بر اساس رنگ بندی موجود و افزایش تعداد شهر‌های قرمز از فردا شنبه مشاغل به مدت ۱۰ روز تعطیل می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار