آموزش و پرورش آذربایجان غربی از نظر شاخص های عمومی و اختصاصی در رتبه ۱۲ کشور قرار دارد

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی عنوان کرد استان آذربایجان غربی از نظر شاخصهای عمومی و اختصاصی در رتبه ۱۲ کشور قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش آذربایجان غربی از نظر شاخص های عمومی و اختصاصی در رتبه ۱۲ کشور قرار دارد

«مهین منافی» امروز در جلسه شورای معاونان اداره کل و روسای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در محل سالن شهید سلیمانی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد؛ اظهار کرد: استان آذربایجان غربی از نظر جغرافیایی، آب و هوا، خطوط مرزی، شکل طولی و ارتباط دشوار در نقاط مختلف شرایط خاصی دارد که پوشش تحصیلی در سراسر استان را دشوار کرده است.

وی افزود: آموزش و پرورش استان، ۶۲۵ هزار و ۵۵۰ دانش آموز را در این استان که ۲ درصد خاک کل ایران و نزدیک به یک درصد جمعیت کشور را داراست، با آموزش های متنوع در ایام کرونا پوشش داد.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات متعدد ویدئو کنفرانسی با حوزه های متعدد و مدیران، معلمان، دانش آموزان و کلیه همکاران و ارتباط های متعدد توانسته ایم ۸۵/۱۶ درصد دانش آموزان را در شبکه شاد پوشش دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: در ۱۸۰۰ روستای استان که دانش آموزان نتوانسته اند در شاد عضو شوند، آموزش های حضوری ارائه شد.

وی گفت: پوشش تحصیلی تارکان و بازماندگان از تحصیل متوسطه دوم در استان٢ درصد رشد داشته و ۱/۸ درصد نرخ گذر از تحصیل متوسطه دوره اول و دوم افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: پتانسیل نیروی انسانی ما فوق لیسانس و ارشد دارند.

منافی خاطر نشان کرد: امسال ۱۶ میلیارد ریال سرانه به مدارس استان تزریق شد و یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال بدهی آب مدارس پرداخت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار