علیرضا فرجی*

بی‌مهری در ساخت بیمارستان مهر ورامین

سال ۸۲ خبری منتشر شد که نشان از تحقق آرزوی دیرینه مردم ورامین داشت تا برای درمان، سردرگم شهرهای همجوار نباشند. اما سردرگمی مردم ورامین برای درمان بیماری‌های خاص همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
بی‌مهری در ساخت بیمارستان مهر ورامین

در سال ۸۲ دکتر صدیقی بنیانگذار بیمارستان مهر ورامین، به همراه تعدادی از همکاران خود، جهت ساخت بیمارستان فوق تخصصی وارد مذاکره با مسئولان شد و پس از قول‌های مساعد، ساختمانی را بنا نهاد که در حال حاضر نیمه‌کاره رها شده و بیشتر شبیه یک مخروبه است.

اعضاء هیات مدیره بیمارستان مورد نظر را مهر نام‌گذاری کردند و پس از اخذ دستورات لازم، شرایط را برای ورود تجهیزات از کشور آلمان مهیا کردند.

مکان این بیمارستان، در ورودی شهر ورامین، ابتدای جاده جعفرآباد‌اخوان پیش‌بینی شد تا برای دسترسی شهروندان مناطق قرچک و پیشوا نیز آسان باشد، ولی این آرزو در حد رویا باقی ماند.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بیمارستان مهر در صورت ساخت، مجهز به امکانات پیشرفته و فوق‌تخصصی میشد تا ساکنان حوزه جنوب‌شرق استان تهران به وقت نیاز، بتوانند با مراجعه به پزشکان این مرکز درمان شوند‌.

از جمله برنامه اعضاء هیات مدیره، درمان اکثر بیماریهای خاص بود که می‌توانست علاوه بر سهولت دسترسی به پزشکان متخصص و امکانات، از لحاظ هزینه نیز برای شهروندان به‌صرفه باشد که با سنگ‌اندازی‌های مختلف برخی مسئولان وقت، اهالی دشت ورامین محروم ماندند تا همچنان سردرگم حضور در بیمارستان‌های تهران باشند.

طبق شنیده‌‌ها، برخی اعضای شورا در این امر به سهم‌خواهی پرداختند و با بهانه‌های مختلف باعث پیشگیری از آماده‌سازی مرکز فوق شدند و کار را تا جایی سخت و طاقت‌فرسا کردند که اعضاء هیات مدیره عطای ساخت بیمارستان را به لقایش بخشیدند تا سایه محرومیت درمان همچنان بر سر شهروندان سنگینی کند.

از جمله دلایل شورای شهر سابق و شهرداری، طلب ۱/۵ میلیاردی برای صدور مجوز بود که همین امر آغازگر اتفاق شومی شد که گریبانگیر مردم ورامین شد.

نکته جالب توجه در این خصوص، عدم توجه و بی‌اهمیتی مسئولان شهرستان ورامین برای احیا یا پادرمیانی جهت پیگیری مجدد ساخت است، تا جایی‌ که به انصراف و پشیمانی اعضاء برای ادامه کار و سرانجام با مرگ دکتر صدیقی بعنوان بانی و واسطه این امر مهم، همراه شد.

باید اشاره داشت بعد از تردد در مسیر منتهی به بیمارستان؛ ساختمانی نیمه‌کاره و متروکه را شاهد هستیم که تنها تأسف و اندوه را به همراه دارد تا همچنان در زمان بروز مشکلات درمانی، ارزش و اهمیت ساخت چنین مرکز فوق‌تخصصی صدچندان شد.

امید است مسئولان حال حاضر ورامین، با دعوت از متولیان و اعضاء هیات مدیره، شرایط را برای احیا و آغاز به کار مجدد ساخت بیمارستان مهر فراهم آورند تا به مهمترین نیاز شهروندان لبیک گفته باشند.

خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار