اولویت های حوزه آموزش ابتدایی دستگاه تعلیم و تربیت استان زنجان در سال 1400 اعلام شد

زنجان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان در جمع معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی نواحی 1 و 2 و شهرستان ابهر، اولویت های حوزه آموزش ابتدایی دستگاه تعلیم و تربیت استان در سال 1400 را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اولویت های حوزه آموزش ابتدایی دستگاه تعلیم و تربیت استان زنجان در سال 1400 اعلام شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، صیاد سلامی معاون آموزش ابتدایی، اجرایی شدن متوازن سند تحول بنیادین با تکیه بر الگوی نظام سنجش و تضمین کیفیت مدارس (برنامه تدبیر) و کیفیت بخشی به آموزش و فرآیند یادگیری در شرایط کرونا را از اولویت های مهم حوزه آموزش ابتدایی و پیش دبستانی در سال 1400 دانست و گفت: در سال جاری ارتقای پوشش تحصیلی و افزایش نرخ گذر نیز یکی از محور های اصلی برنامه های این حوزه خواهد بود.

وی با تاکید بر توجه جدی به موضوع هدایت تحصیلی و انجام برنامه ریزی های لازم در این خصوص ابراز کرد: تحقق واقعی سیاست مدرسه محوری و اصالت دادن به مدرسه و همچنین توجه ویژه به موضوع تضمین دسترسی همگان به آموزش و پیگیری اجراء و ارزیابی بسته های تحولی در سطح استان در زمان باقی مانده از سال تحصیلی جاری است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر لزوم ارتقای پوشش تحصیلی و افزایش درصد گذر از مقطع ابتدایی و عملیاتی و اجرایی کردن آموزش همراه با کیفیت و بر اساس اصل ماندگاری عنوان کرد: ساماندهی نیروی انسانی و ارتقای کیفیت و بهبود صلاحیتهای تخصصی و حرفه ای مدیران و آموزگاران از جمله اولویت های اساسی حوزه آموزش ابتدایی در سال جاری است.

سلامی با تاکید بر لزوم توانمندسازی نیروی انسانی و اجرای دوره های ضمن خدمت با کیفیت خاطرنشان کرد: تولید محتواهای آموزشی با کیفیت جهت استفاده معلمان و دانش آموزان در شرایط کرونا از جمله اولویت های حوزه تکنولوژی و گروه های آموزشی ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان است.

معاون آموزش ابتدایی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های نواحی و مناطق استان در امر ثبت نام دانش آموزان در سال 99 بر تمهید مقدمات ثبت نام دانش آموزان به فراخور اوضاع حاکم بر جامعه در شرایط بیماری کرونا بر بسیج همه امکانات و منابع موجود در سطح استان و بخصوص نواحی و مناطق پر تقاضا تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار