محمدخانی: با وجود همه فاصله‌ها، پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است این تیم توانایی دارد که برای سومین بار طی 4 سال اخیر راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود.

کد مطلب: ۱۱۷۵۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
محمدخانی: با وجود همه فاصله‌ها، پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود

ناصر محمدخانی در گفتگو با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس با دو تجربه حضور در فینال طی سه دوره اخیر در لیگ قهرمانان شرکت می‌کند و به نظر من، این بار می‌تواند کار این جام را یکسره کند، هر چند در همین دوره گذشته کاملا استحقاق کسب جام را داشت.

وی ادامه داد: به هر ترتیب بازیکنان و کادر فنی با فشار زیادی روبرو خواهند شد. از یک سو لیگ قهرمانان را در پیش رو دارند و با توجه به رقابتی که وجود دارد مجبور به تلاش بیشتر در لیگ برتر هم هستند.

پرسپولیس در سه دوره اخیر لیگ قهرمانان، دو بار تا پای فینال رفت و هر بار به دلایلی موفق به کسب جام نشد که این می‌تواند تجربه خوبی برای جلوگیری از تکرار ناکامی در صورت راهیابی به فینال باشد. درست است که از نظر امکانات و توانایی مالی، رقابت نابرابری در منطفه غرب داریم ولی ظرفیت حضور دگر باره در فینال را هم در تیم می‌بینیم ولی باید حمایت لازم صورت بگیرد و همه کمک کنیم، تیم پرسپولیس آرامش و تمرکز لازم را داشته باشد.

محمدخانی که از کامل‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال خوانده می‌شود، خاطرنشان کرد: در دوره قبلی خیلی به جام نزدیک بودیم. با تمام مشکلاتی که برای پرسپولیس وجود داشت با اولسان فاصله معناداری نداشت و چه بسا پرسپولیس بهتر هم بود. بالاخره محرومیت سه بازیکن دست مربی را خالی می‌کند. از سوی دیگر فکر می‌کنم پرسپولیس آن آرامش و تمرکز لازم را هم نداشت. این مساله ناشی از لغو مسابقات و دور بودن تیم از شرایط مسابقه هم بود. قطعا در یک شرایط عادی، پرسپولیس سرتر از حریف خود و مستحق قهرمانی بود. همانطور که دیدیم با چه مشکلاتی روبرو شدند ولی سرسختانه همه را کنار زدند و به فینال رسیدند.

ناصر محمدخانی درباره شرایط پرسپولیس در لیگ برتر و افزایش فشارها روی بازیکنان و کادر فنی خاطرنشان کرد: مگر چه اتفاقی افتاده است که فشار روی بازیکنان و کادر فنی زیاد شود. هواداران باید مراقب باشند و خیلی سریع تحت تاثیر قرار نگیرند. باید صبور بود. در وضعیت فعلی آرامش و تمرکز، بیش از هر چیز مورد نیاز تیم است. یازده هفته تا پایان لیگ باقی مانده است و فراز و نشیب زیادی انتظار جدول لیگ را می‌کشد. همه تیم‌ها بازی‌های سختی پیش رو دارند و بازی‌های رو در رو هم مانده است. نباید با ایجاد فشار غیر متعارف، آرامش را از تیم گرفت و متقابلا اعضای تیم هم باید از هر چیزی که بخواهد آرامش و تمرکز آنها را بر هم بریزد، پرهیز کنند.

پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس درباره عملکرد مهاجمان اضافه کرد: پرسپولیس بازیکنان خوبی را در اختیار دارد که قبلا قابلیت و کارآیی آنها را دیده‌ایم. فکر می‌کنم مساله اصلی، کم تجربه بودن باشد که آنها را کمی در مواجهه با شرایط موجود دچار مشکل کرد. باید فرصت بدهیم و باز تکرار می‌کنم که باید کمک کنیم به آرامش و تمرکز برسند تا کارآیی خود را بروز بدهند.

محمدخانی افزود: خوشبختانه یحیی گل محمدی هم مربی با دانش و کاربلدی است و هم ذاتا آدم آرامی است و به همین دلیل هم می‌خواهد تیمش در آرامش باشد. اعتقاد دارم او شرایط لازم را مهیا می‌کند و خوب می‌داند چگونه به بازیکنان روحیه و انگیزه بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار