حجت الاسلام و المسلمین علی عسکری:

سال 99 سال موفقیت برای دانشگاه فرهنگیان بود

تهران (پانا) - مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان، سال گذشته را سال موفقیت برای دانشگاه در حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی،آموزشی و به ویژه توسعه و پشتیبانی نامید.

کد مطلب: ۱۱۷۵۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
سال 99 سال موفقیت برای دانشگاه فرهنگیان بود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حجت الاسلام و المسلمین علی عسکری مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان، در بیست و هفتمین اجلاس مشترک مدیریت های استانی؛ پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور؛ با تبریک بهار طبیعت، مصادف شدن آغاز و پایان سال جدید شمسی با میلاد حضرت ولی عصر (عج) آن عصاره عصمت و طهارت را به فال نیک گرفت و گفت: براین اساس می توانیم از بعد آرمان گرایی امسال را سال انتظار و امید برای خود بدانیم که شهید بهشتی فرمود: انتظار فرج؛ انتظار قاعدان و راحت لمیدگان نیست؛ بلکه انتظار قائمان است و چه زیبا مناسبتی که امسال برای نیل به جامعه مهدوی؛ انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را به انجام می رسانیم و مدیریت اجرایی جهادی؛ مبتنی بر شاخص های اسلامی را با نگاه به گام دوم انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری انشالله ببار می نشانیم.

وی برگزاری این جلسه را از اجلاس‌های نخبگانی و مدیریتی برشمرد و با یاد آوری سه اصل مهم مدیریت اسلامی، تصریح کرد: اصل اول، اصل خدا محوری؛ و فرصت پیش روی ماه رمضان، بهترین زمان برای پرداختن به این اصل است. چنانکه امام حسین علیه السلام در دعای عرفه می فرماید: مَاذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَکَ وَ مَاالَّذِی فَقَدَ مَنْ‌وَجَدَک...؛ چه یافت آنکه تو را گم کرد و چه گم کرده است آنکه تو را یافته است، اصلی که شهید سلیمانی آن را نصب العین خود قرار داد و سرآمد مدیریت جهادی و الهی شد.

حجت الاسلام عسکری، اصل دوم مدیریت اسلامی را اصل هماهنگی و وحدت حول محور ولایت نام برد و افزود: شرکت در انتخابات با نگاه به این اصل منظور نظر است و همه می دانیم که سیاست های کلی نظام از جمله سیاست های انتخابات را رهبری تعیین می کند و رهنمودهای پیام نوروزی ایشان در این رابطه باید برای همه ما نصب العین باشد.

وی با اشاره به اصل برنامه ریزی برای آخرت که تعالی ما در قید آن است، به عنوان اصل سوم مدیریت اسلامی خاطر نشان کرد: آنچه از دریاست به دریا می رود/ از همانجا کآمد آنجا می رود، باتوجه به آنکه لازمه ایمان؛ عمل صالح و خالصانه است معصوم علیه السلام می فرماید:خلص العمل فان الناقد بصیر بصیر.

نماینده وزیر در دانشگاه فرهنگیان، در بخشی از سخنان خود سال گذشته را سال موفقیت برای دانشگاه در حوزه‌های پژوهشی؛ فرهنگی؛ آموزشی و به ویژه توسعه و پشتیبانی بشمار آورد.

وی با بیان اینکه وظیفه بنده بعنوان نماینده وزیر آموزش و پرورش، نظارت و تعامل سازنده و آینده نگرانه است و براساس ابلاغ صادره از جانب مقام عالی وزارت مطالبات ایشان را در همکاری با ریاست محترم دانشگاه معاونین؛ نهاد نمایندگی رهبری؛ اعضای هیات علمی و تشکل های دانشجویی پیگیری می کنم، تصریح کرد: تجربه سالهای گذشته نشان داد که اساسنامه دانشگاه نیازمند بازنگری و اصلاح است. از این رو براساس دستور وزیر محترم آموزش و پرورش اصلاح اساسنامه را باتوجه به پیشنهادهای ارائه شده از جانب ریاست محترم؛ برخی مدیران دانشگاه و دیدگاه های میدانی حاصل آمده از بازدیدهای استانی اینجانب؛ در کارگروه مربوطه جهت طرح و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری می کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، مهمترین مورد در بازنگری اساسنامه را اصلاح ساختار و سیستم دانست و گفت: به عنوان مثال لازم است پرهیز از تصدی گرایی؛ واگذاری اختیارات و چابک سازی مدیریتی بر مبنای تسهیل گرایی مبنای نظر قرار گیرد و مدیران استانی همانند دانشگاه های دولتی و جامع نقش آفرین باشند.

وی در پایان با تاکید بر اجتناب دانشگاه فرهنگیان از حمایت کاندیداهای انتخابات پیش رو و استفاده از امکانات دانشگاه در این راستا براساس قانون؛ خاطر نشان کرد: لکن شایسته است مدیران دانشگاه در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و با هدف مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها ی اسلامی اقدامات مناسب با هدف ایجاد شور انتخاباتی در میان اساتید؛ کارکنان و دانشجو معلمان را در برنامه های خود در نظر بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار