رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

افزایش بیش از ۲ برابری مبتلایان کرونا در آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به شناسایی یک هزار کرونایی مثبت در شبانه روز گذشته در آذربایجان‌شرقی از افزایش بیش از دو برابری مبتلایان کرونا در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش بیش از ۲ برابری مبتلایان کرونا در آذربایجان‌شرقی

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمدحسین صومی در یک گفت‌وگوی خبری عنوان کرد: در مجموعه استان‌های کشور شاهد افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی هستیم و در آذربایجان شرقی نیز تعداد بیماران بستری رو به افزایش است.

وی با اشاره به بستری بودن ۸۵۸ نفر کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی گفت: این آمار در تاریخ سی‌ام اسفند ماه پارسال ۳۸۵ نفر بود، اما آمار کنونی افزایش بیش از دو برابری را نشان می‌دهد.

وی همچنین به بستری بودن ۱۸۳ نفر کرونایی در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های آذربایجان شرقی، اشاره و اظهار کرد: ۶۰ نفر از این تعداد به کمک دستگاه تهویه مکانیکی نفس می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین از افزایش بیش از ۲.۵ برابری تعداد مراجعان سرپایی خبر داد و اضافه کرد: شهرستان‌های جلفا، سراب، شبستر، میانه و هشترود جزو شهرهای قرمز و پرخطر و پنج شهر تبریز، اهر، کلیبر، مرند و چاراویماق نارنجی بوده و در آذرشهر و بناب نیز تعداد بستری‌ها رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد بستری‌های کرونایی در آذربایجان شرقی در روزهای اول، افراد غیربومی بودند، تشریح کرد: بررسی آمارها بر اساس موبایل‌ها در طول ۱۵ روز گذشته افزایش ۱۲۷ درصدی ورودی مسافر به استان را نشان می‌دهد، در حالی که خروجی استان ما تنها ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که هنوز بسیاری از افراد غیربومی در استان ما حضور داشته و عامل انتشار ویروس کرونا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار