معاون پارلمانی رییس جمهور خبر داد:

ارائه لایحه موافقت‌نامه افتتاح دفتر نمایندگی بانک اکو به مجلس

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رییس جمهور از ارائه لایحه موافقت‌نامه کشور میزبان جهت افتتاح دفتر نمایندگی بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری اقتصادی(اکو) در قلمرو جمهوری اسلامی ایران به مجلس خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ارائه لایحه موافقت‌نامه افتتاح دفتر نمایندگی بانک اکو به مجلس

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری، در توضیح ضرورت تقدیم لایحه مذکور، افزود: نظر به لزوم افتتاح دفتر نمایندگی بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) مطابق اساسنامه بانک یادشده و به‌منظور ارتقای همکاری تجاری و اقتصادی درون‌منطقه‌ای بین دول عضو و ضرورت حفظ جایگاه ایران در نهاد بین‌المللی مذکور، این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

وی ادامه داد: موافقت‌نامه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری ترکیه به منظور ارتقای همکاری تجاری و اقتصادی درون‌منطقه‌ای بین کشورهای دولت‌های عضو منعقد شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران و بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری اقتصادی تمایل دارند تا موافقت‌نامه‌ای را در خصوص تاسیس و راه‌اندازی دفتر نمایندگی بانک و تعیین وضعیت، امتیازها و مصونیت‌های دفتر نمایندگی بانک و افراد مرتبط با آن در قلمرو جمهوری اسلامی ایران و موضوعات مرتبط منعقد کنند که بدین منظور توافق‌نامه مذکور ارائه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار