در گفت‌وگو با مدیران مدارس یزد؛

حاجی میرزایی: کرونا آینه‌ای در مقابل نظام آموزشی بود تا خود را در این شرایط بسنجیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با مدیران مدارس یزد ازمدیران به عنوان عمود نظام تعلیم و تربیت نام برد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: کرونا آینه‌ای در مقابل نظام آموزشی بود تا خود را در این شرایط بسنجیم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگو با مدیران مدارس استان یزد که به‌صورت زنده و از طریق شبکه شاد برگزار شد، ضمن قدردانی از مدیران و معلمان که با تمامی سختی‌ها و دشواری‌ها، فعالیت بسیار خوبی در استمرار جریان آموزشی داشتند، اظهار کرد: تجربه‌ای که در سال جاری کسب کردیم، تجربه خاص و بی‌نظیری بود که با نظارت و خلاقیت مدیران، این امر به بهترین نحو انجام شد.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: سال جدید هرچند دارای سختی و دشواری‌هایی بود اما ازنظر من سالی همراه با پدیده‌ها، الهام‌ها و مسیرهای کشف نشده‌ای بود که می‌توان در سال‌های آینده از آن وام گرفت و قوی‌تر شد.

وزیر آموزش‌وپرورش استان در ادامه رویدادهای تلخ و شیرین را به آیینه‌ای تشبیه کرد و افزود: کرونا آینه‌ای در مقابل نظام آموزشی بود تا خود را در این شرایط بسنجد، زیرا در این مسیر، بهتر دیده شدن، برطرف کردن نقاط ضعف و قوی‌تر شدن، دستاورد آن است.

وی ادامه داد: نقش مدیر مدرسه در شرایط کنونی، یک نقش بسیار مهم و اساسی است، زیرا مدیران در این شرایط، مأموریت دارند تا هرچند بدون ابزارهای قبلی و محدودتر، اما با ایده‌های خلاقانه این مسیر را به نحو احسن دنبال کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: مدیران باید راه‌های دیگر برای آموزش بهتر، پیدا کنند، زیرا در این بحران‌ها است که هنرنمایی، خلاقیت و توانمندی مدیران مشخص می‌شود و معتقدم رویدادها، کلاس آموزش هستند.

وی در ادامه با بیان این که اولویت ما اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش است، افزود: مدیران و معلمان هریک باید در راستای پیشبرد سند تحول فعالیت کنند.

حاجی میرزایی در پایان از تعیین تکلیف 100 هزار ردیف استخدامی در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین ما تلاش کردیم تا لایحه رتبه‌بندی معلمان را ارتقا دهیم تا هر یک از معلمان، نسبت به صلاحیت‌ها و توانمندی‌هایشان در جایگاه مرتبه خود قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار